tirsdag den 24. juni 2008

Næsten sommerligt

 

Så er de lige ved at være der, ribsene. Trods stadige angreb fra kålormelarverne, ser både ribs og stikkelsbær ud til at klare skansen og berige os med bær lige om lidt. Der er ikke så mange, at vi vælter os i dem - buskene er stadig meget unge, men der er masser af nydelse i de få bær, der er.

Krydderurtebeddet er også stadig i sin vorden, så det er ikke så frodigt og kønt at se på - men masser af duft er der i det, og det ser også ud som om, mynten og korianderen er ved at få godt fat. Persillen lever også endnu, men jeg er stadig ikke overbevist, de ser lidt skrøbelige ud.
 


Det kønne indslag i det bed er helt klart timianen, som står med de yndigste sart lilla blomster, de er slet ikke til at stå for.
 


Der har været solrigt i dag - så det har næsten føltes som sommer. Emil følte sig ikke helt på toppen i morges, så vi helgarderede os og tog en dag mere hjemme. Freja benyttede chancen til også at få sig en fridag - det er med at nyde, at vi stadig har den mulighed, så længe det varer. Et par gange har jeg været et smut i kirken for at ordne et par ting, og det er dejligt, at børnene er så store, at de har mod på at være alene hjemme lidt.
 
Sidst på eftermiddagen pakkede vi os ind i varme trøjer, trak et tæppe ud på plænen og hyggede os med lidt frugt og et spil uno. Tumle var med på sidelinien - den skal helst være med, hvor det sker, og det forstår man jo godt...
 

2 kommentarer:

  1. Pas på med mynten - den breder sig som om den er betalt for det. Jeg havde én på et tidspunkt, som hurtigt kom til at fylde mere end jeg lige havde tænkt.
    Jeg har også lige sat krydderurter i ét af mine nye højbede.
    Ja, jeg forstår godt, at Tumle helst vil være, hvor det sker - sådan har Milo det også... De er nu søde, de kære katte : )

    SvarSlet
  2. Det er de, Helle.
    Tak for rådet om mynten - jeg vil holde skarpt øje med den :o)
    Og det er dejligt med krydderurter i haven, synes jeg - held og lykke med dine.

    SvarSlet