lørdag den 30. maj 2009

Krydderurteflyt

 

Før

Efter

 

Det hygger nu – at have krydderurterne i krukker. Timian med de sødeste små blomster, mynte og persille er nu klar til flytning. Og så havde jeg endda glemt purløgen, som står et andet sted i haven. Jeg må vist have fat på nogle flere krukker (en god undskyldning, ikke sandt?).

Men jeg er lidt spændt på, hvordan de vil befinde sig i sådan en lille et-værelses. Jeg må huske at være flittig med vandkanden…

Fordelen ved krukkerne er, selvfølgelig, at de er lige til at flytte – men også, at jeg ikke behøver at bestemme mig for placeringen af et nyt krydderurtebed sådan lige med det samme. Så hvis ellers planterne har det okay med krukkerne, kan jeg tage det stille og roligt og se haven lidt an (og pakke ud og sådan nogle småting), inden jeg laver de store rokeringer.

PS. Hvor er det skønt med det sommervejr! I skrivende stund står terassedøren stadig åben, solen sender de sidste stråler ind i over hustagene, og lyden af fuglesang og legende børn er eneste baggrundslyd. Fantastisk!