lørdag den 6. februar 2010

Tidsoptimist – det er mig

 

Klokken slår, tiden går

 

Det var i en omtale af en bog (jeg husker ikke hvilken), at jeg stødte på det begreb – tidsoptimister. Og det var så rammende at læse om, for det er jo netop det, jeg er! Det er derfor, jeg altid ræser rundt med tungen ud af vinduet og altid har travlt. Man skal som bekendt aldrig tale i absolutter, og jeg har bestemt også perioder eller stunder med god tid, men mønsteret er klart. Tidsoptimister er sådan nogle, der har alt for høje forventninger til, hvad man kan nå på et afmålt tidsrum. Som vil så meget, men ikke tænker realistisk om, hvad tiden rent faktisk rækker til. Lige sådan en som mig.

Jeg vil gerne købe en omprogrammering.

Er der nogen, der ved, hvor de kan fås?

4 kommentarer:

  1. Hvis du finder et sted, hvor man kan købe en omprogrammering, vil jeg rigtigt gerne høre om det.

    Jeg er ikke selv en tidsoptimist, men jeg er gift med en. Alt, hvad Lars præsterer tager kun et lille øjeblik, selvom uret viser, at det er timer siden, at han gik igang (fnis...).

    Fortsat dejlig lørdag til dig og dine.

    Kærlig hilsen fra engens land ;-)

    SvarSlet
  2. Jeannette Mariae, det kan være sin sag at være gift med sådan en - har jeg hørt ;o)
    Så jeg føler med dig, og skal nok sige til, hvis jeg falder over noget ;o)
    Tak, og god aften til jer!

    SvarSlet
  3. Jeg tror desværre ikke en sådan omprogrammering er tilgængelig - eller også er den bare udsolgt for længe siden og kommer ikke i et nyt oplag : )

    SvarSlet
  4. Så bliver jeg nok nødt til at leve med det, Helle ;o)

    SvarSlet