tirsdag den 19. august 2008

Sensommer

 

Det regner igen-igen - men nu er det faktisk helt hyggeligt. Nu sidder jeg nemlig lunt og godt, med tændte stearinlys, og har ikke planer om at vove mig uden for en dør. Jeg drømmer stadigt optimistisk om sol og sommervejr, men samtidigt kan jeg mærke, at jeg langsomt begynder at indstille mig på sommerens hæld og efteråret, der sniger sig ind. I virkeligheden er jeg også meget glad for efteråret (især, når jeg er i tørvejr), med alle dens skønne farver, tiltagende mørke og tilsvarende stigende mængde levende lys, græskar, æbler og masser af hygge. Jeg skal bare lige have sagt farvel til sommeren først, og det er jeg ikke helt færdig med endnu.

Og så ved jeg, at jeg en rum tid endnu kan nyde sommerbuketter som denne fra haven.
 

2 kommentarer:

  1. Smuk buket, Annette !
    Ja, jeg tror desværre også sommeren er ved at gå på hæld... Men jeg skulle nu lige gerne have tørvejr på et tidspunkt snart, så jeg kan få klippet den sidste hæk -og staudebedet og jordbærbedet vil vist også gerne snart have en kærlig hånd !!!

    SvarSlet
  2. Vi må håbe, der er lidt mere til os i posen, Helle :o)
    Jeg har da også lidt derude, der trænger, men det er jo ikke de store arealer...

    SvarSlet