torsdag den 25. december 2008

Ih, hvor vi hygger os!

 

Vores gæster er lige taget hjem, opvaskemaskinen snurrer for jeg-ved-ikke-hvilken-gang, børnene hygger sig i juletræets skær, Freja med de nye dukker og ponyer, og Emil med sin nye mobiltelefon (hans strålende øjne, da han åbnede gaven, var det hele værd!), og jeg tager mig lige en stille stund i blogland.

Det hele er bare gået så godt! Julemiddagen var lækker og overdådig - det var dejligt at have sin mor ved hånden til at give god råd til sovsen, der var masser af hjælpende hænder, og jeg var faktisk overhovedet ikke stresset, da jeg kom hjem efter eftermiddagens gudstjenester og skulle lægge sidste hånd på ænderne, der havde hygget sig i ovnen hele dagen (og alt det andet). Det var bare spændende og hyggeligt, og blev skindet ikke sprødt eller sovsen ikke perfekt, gik det såmænd også nok alligevel - det vigtigste var, at vi hyggede os. Og hvor var det dejligt at opleve, at jeg kunne tage det så afslappet!

Flere af mine søskende har været forbi, både i dag og i går - og i morgen, når jeg er færdig med årets sidste gudstjeneste, har jeg en række fridage, og vi tager en tur østpå, først til svigerfamilien, og senere til min far og hans kone, så der er masser af hygge og familiesamvær på programmet endnu.

Vores første jul hjemme er lige, som vi kunne ønske os den - og jeg sidder bare og nyder, at livet er skønt og ufatteligt rigt!
 
Og PS. Min gave fra Brian er helt fantastisk dejlig, men det er jo ikke til at fotografere i den belysning - men jeg kan sige så meget, som at han er gået helt amok på Nordhjem.dk i smykker, halstørklæde med meget mere - og så lige mine første Addi rundpinde - og som altid i en helt fantastisk kreativ indpakning! Jeg kan da kun være tilfreds med den mand!
 

Juleaftensdag - mens vi venter på gæsterne...

3 kommentarer:

  1. Kære Annette!
    Dejligt at høre at jeres første juleaften i eget hjem er gået godt :-) Og dejligt, at du er glad for mandens gave og tilfreds med ham ;-)

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Kære Annette. rigtig glædelig jul til jer alle. Så er vi to der har grund til at være tilfredse med vores mænd;-) Knus

    SvarSlet
  3. Det er skønt at være glad og tilfreds, Pia ;o)
    Tak, i rigtig meget lige måde, Lisbeth :o)

    SvarSlet