torsdag den 5. februar 2009

Hvidt

 

Efter en festlig skolefest med flot og virkelig gennemført skolekomedie, boder med alt fra dåsekast til fiskedam og masser af danse- og sanglege for de legeglade børn og voksne - trådte vi ud i virkeligheden, og fandt den dækket af det fineste lag sne. Som Freja sagde - en dejlig overraskelse, der rundede aftenen af.
Nu er hun dejset omkuld i sengen, det tog hende ikke mange sekunder at falde i søvn. Emil har fået lov at læse lidt, for de har læseuge og konkurrence om at læse flest sider, og er der en motivationsfaktor, der virker på Emil, er det konkurrence. Men jeg tror, søvnen overmander ham snart, for han fik rigtig svunget benene til boogie woogie og polka. Og jeg vil lige sidde og lade roen falde på mig efter en lang dag, inden jeg også begiver mig til drømmeland.

2 kommentarer:

  1. Skolekomedier - det kommer man også til, når man har børn i skole. Ja, ja - vi har meget at se frem til! Her var der hvidt i går morges, men det holdt ikke længe. Mads havde ellers lovet, at hvis sneen stadig lå om eftermiddagen, så ville han hente Ronja tidligt og tage begge pigerne med på kælkebakken. Så hun var slemt skuffet, da der ikk var mere sne om eftermiddagen...
    Håber du har sovet godt! :)

    SvarSlet
  2. Astrid, I har meget godt i vente - det er en helt ny verden at have skolebørn :o)
    Jeg kan godt forstå, det var en stor skuffelse for Ronja - når nu sneen endelig er der, kunne den godt tage at blive liggende ;o)
    Her er der også tøvejr og masser af sjap nu, så det er vist en kort fornøjelse.
    Jeg sov godt, men lidt for kort - selvforskyldt ;o) Heldigvis er der udsigt til at blive udsovet i næste uge...

    SvarSlet