lørdag den 8. februar 2014

Det pibler…

 

 

Hyacinter

Vibeæg

Mirabellegrene

 

Udenfor er der gråt, men der er unægteligt forår i luften.

Dagene bliver længere og lysere, jeg mærker det, og nyder det!

Det pibler frem i haverne derude, og jeg følger ivrigt de små spirers vej gennem den brune, vintertrætte jord.

Solskinsdagene bliver stille og roligt til flere (det kunne også umuligt gå den anden vej…) – jeg mærker, hvordan jeg langsomt vågner af min vinterdvale og får energi, når solen fylder mig med lys.

Også i min stue pibler det med små forårsfornemmelser. Hyacinterne er fast inventar fra jul til tidligt forår, dem kan jeg slet ikke være foruden. Vibeæggene var en sød værtindegaver fra dejlige venner forleden – jeg nyder dem herinde, og vil glæde mig, til de flytter ud i haven og pynter der næste år.

Grenene er fra mit mirabelletræ, der blev kraftigt beskåret, efter at stormen Bodil var forbi. Nu ligger grenene på græsplænen og sætter knopper, og jeg tager dem ind lidt ad gangen, så de kan sprede forår i min stue.

Det går helt klart den rigtige vej.

Aaaahhh…

3 kommentarer:

  1. Å, ja
    Det går den rigtige vej mod forår og lyse tider - mærker det tydeligt også på sådan en kedelig regnfuld søndag :-)
    Skønne billeder med snert af forår - nu kan det ikke vare så længe, som det har gjort.
    Fortsat go' søndag.
    Kh Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt at vide, at det helt sikkert går mod lysere tider. Bare den tanke kan gøre mig høj :-)

      Slet
  2. Do this hack to drop 2lb of fat in 8 hours

    Over 160 thousand men and women are losing weight with a easy and secret "liquid hack" to lose 1-2lbs each and every night while they sleep.

    It is scientific and it works on anybody.

    Here are the easy steps for this hack:

    1) Go grab a clear glass and fill it half glass

    2) Now learn this amazing HACK

    you'll be 1-2lbs thinner the next day!

    SvarSlet