mandag den 3. november 2008

Bare lige...

 

Jeg har lige været en tur rundt i haven. Det er længe siden sidst, for jeg gider den ikke mere. Ikke i år. Når foråret kommer skal jeg nok være at finde derude igen med masser af frø, jord og planteske. Men nu er den bare trist og kedelig. Og den giver mig dårlig samvittighed. For det er jo egentlig lidt for tidligt at give op. Hvis jeg nu lige tog mig sammen og trak dahliaknoldene op, ville vi kunne nyde de flotte mørktrøde blomster igen næste år. Og det ville da også være for dumt ikke at lægge de løg, jeg har købt, så vi kan få vintergækker og vibeæg i bedet i det tidlige forår. Det kræver bare lige, at jeg får fat i noget jord og hælder det i bedet i stedet for det sand, der ligger lige nu. Og så er det, at "bare lige" ikke altid er "bare lige". Når der er så meget andet, man også "lige" skal have gjort. Når man har en tendens til at skaffe sig lige rigeligt om ørerne. Så er det, at sådan en ting kan blive skubbet og skubbet i det uendelige. Også selvom det måske i virkeligheden ikke er så stort et projekt. Så måske skulle jeg se at få det gjort - en dag. Bare ikke lige i dag.
 


PS. Sig mig, hvorfor i al verden står syren i knop?? Der er da vist noget, den har misforstået... Eller er det mig, der har misforstået noget??

 

10 kommentarer:

  1. Ååååhhhhh, hvor jeg forstår det med haven. Og det triste og kedelige. Og det med, at det er for tidligt at give op. Og det med den dårlige samvittighed... :) Sagde Astrid - som er på vej ud til sin egen syren for at se, om den har knopper... ;)

    SvarSlet
  2. Jeg venter spændt på resultatet, Astrid ;o)

    SvarSlet
  3. Hvor kan jeg dog genkende det med "bare lige"-opgaverne. Når der bliver alt for mange af dem, kan jeg næsten synes, det bliver uoverskueligt at gå i gang med bare én af dem. Egentlig underligt, at alle disse hver for sig forholdsvis små opgaver kan komme til at virke som sådan en stor samlet uoverskuelig opgave.
    Håber du snart må opleve, at der bliver lidt mere luft omkring dig, så du ikke skal blive ved med at skubbe de opgaver foran dig, som du egentlig gerne vil have løst.

    SvarSlet
  4. Det er lige præcis sådan, det er, Vibeke - at de kommer til at virke som en stor, samlet opgave. Og så er det, man (læs: jeg) tyr til alle mulige overspringshandlinger og slet ikke for gjort nogle af de andre ting.
    Jeg har lige skrevet en liste over ting, jeg gerne vil have gjort - jeg tror, det kan hjælpe mig til at gå i gang med nogen af dem, når jeg får et hul.

    SvarSlet
  5. Det første billede til denne overskrift er da noget syret... Hvordan har du lavet det ??

    Jeg kender også alt for godt, at jeg skubber de ting foran mig, som jeg gerne vil have gjort. Jeg plejer også at lave en liste over dem - nogle af dem står der længe, men når jeg så endelig kan strege ud, fordi det er gjort, så er det bare en rigtig god fornemmelse!

    Det er også rigtig længe siden, jeg har været i haven sidst, og jeg burde en sidste gang inden vinter...

    Nu har jeg ferie denne uge, men der er også så mange andre ting, jeg gerne vil have ordnet. Har broderet på en juleløber de sidste par aftener især, og så er det svært at snøvle sig i seng, for jeg kan lige begynde på en ny farve... og det griber om sig !
    Derfor er klokken nu lange over sengetid, men heldigvis kan jeg sove lidt længe i morgen.

    SvarSlet
  6. Helle, jeg har faktisk bare "taget" billedet - en valmuefrøskal, set lige oppefra, taget med makrofunktionen på kameraet og kameraet helt tæt på valmuen. Så stilles der skarpt på den, og ikke på græsset og bladene, du kan ane i baggrunden. Og så har jeg grøntonet den lidt bagefter, for den var lidt for blå :o)

    Det lyder spændende med den juleløber - glæder mig til at se resultatet. Og fortsat rigtig god ferie - det er da ikke det værste, man kan ha' ;o)

    SvarSlet
  7. Det hele er lidt mærkeligt i år syndes jeg. Jeg har f.eks. lige plukket jordbær!!!

    Løg bliver man glad af at lægge for så er der noget at glæde sig til hele vintren så det syndes jeg du skulle gøre selvom det er rigtigt at haven ikke rigtigt trækker i novemberregn.

    SvarSlet
  8. Velkommen her, marina :o)
    Hvor er det syret med jordbær i november!!!
    Du har ret - og det ville være så ærgeligt ikke at få glæde af dem, jeg skal bare lige tage mig sammen :o)

    SvarSlet
  9. Jeg har også lige haft jordbær i haven - de er dog grønne, så jeg har ikke plukket dem...

    SvarSlet
  10. Verden er jo af lave :o)

    SvarSlet