onsdag den 26. november 2008

Julestue...

 

Næ og Ih og Åh - og neeej, den købte jeg jo sidste år - den havde jeg helt glemt!
Gensynsglæden er stor, når der bliver lukket op for den store kasse.

Vores julepynt er et vældigt miskmask, der er ikke tale om en bestemt stil, men der er en masse ting, der betyder noget for os. Noget har rødder langt tilbage, og er egentlig ret kikset - andet er af nyere dato og af den rigtig fine slags, som vi næsten hænger op med ærefrygt år efter år.

Børnene har hver deres samling med deres hjemmelavede og vores aflagte julepynt, som de pynter op med på deres værelser, så der er snart næsten ikke en krog, der bærer præg af den forestundende højtid.

Julemusikken leveres i dag af Sissel Kyrkjebø - også en af de obligatoriske oldtidslevn - og der er ikke et øje tørt.
 

2 kommentarer:

  1. Udpakning af julepynt er en skøn beskæftigelse, netop det der med at genfinde de ting, der har historie og også de, som man bare er glad for at ha' købt, fordi de er lækre :-)

    Jeg har også pyntet i dag, det er vigtigt for mig, at vores julehus er dejligt for pigerne, hvis alt nu mod forventning skulle trække ud på mandag, når jeg skal "fikses"...

    SvarSlet
  2. Det er det, Anne - en ren åbenbaring hver gang :o)

    Jeg kan godt forstå, det er vigtigt for dig, at alt er i orden inden på mandag. Rigtig meget held og lykke!

    SvarSlet