torsdag den 10. april 2008

Marokkansk kylling med ragout...

 
...var aftensmaden i går.

Og nu har jeg lige en stund til at dele den med jer, for den er nu ganske god, hvis jeg skal sige det selv.




Kyllingelårene krydres med en færdigkøbt chili-sauce, salt og peber og steges i ovnen v. 225 grader i 30-45 min. afhængig af størrelsen.

Imens laves en karrysauce - jeg lavede en opbagt, dog uden alt for meget fedtstof, med bouillon og karry, smagt til med mango chutney, stødt ingefær, salt og peber - ca. en kvart liter i alt.

50 g mandler smuttes og ristes på panden.

200 g tørrede abrikoser og 200 g lyse rosiner koges i 2 dl vand i 5-10 min., karrysaucen hældes i sammen med chili-sauce efter behag. Hvis ragouten er for tyk, tilsættes mere vand.

Kyllingelår og ragout serveres med cous cous, mandler, citronbåde og masser af agurkeskiver.

Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Namme-nam, som det da lyder lækkert, Annette, det er lige en ret for mig og mine.

    Mon ikke man lige kunne bytte lårene ud med nogle gode bryster, for her i huset er der kun én, der vil ha' lår og resten af os kæmper om det hvide kød.

    Tak for skøn inspiration :-)

    SvarSlet
  2. Det var så lidt, Anne - jeg har jo hentet så meget inspiration hos dig, så det er rart, jeg også kan give lidt den anden vej :o)
    Og du kan sagtens bruge bryster (fra kyllingerne forstås ;o)

    SvarSlet