mandag den 8. september 2008

Ny energi

 




Der er mærkbar forskel på den varme (meget varme!) sommerdag i Slagelse i går og den fugtige septembermorgen i Herning i dag. Ikke desto mindre var det perfekt til min morgencykeltur i det blå. Luften var frisk, lidt tåget, men vigtigst af alt - tør, og der var masser af guf til sanserne - de begyndende efterårsfarver der toner frem hist og her, køer og heste, fuglesang og vinden, der stryger mod ansigtet.

Vi har haft en fantastisk weekend - lige hvad vi trængte til ovenpå en hektisk uge. Der var en god blanding af fest og farver, og hygge, ro og tid til bare at være. Det var næsten som en lille miniferie, og vi føler os helt fyldt op med ny energi.

Det var skønt at være sammen med alle mine veninder fra konservatorietiden, som jeg desværre ser alt for lidt, men til gengæld hygger mig SÅ meget med, når vi endelig mødes.

Festen var på alle måder vellykket. Maden var helt i top (jeg mener VIRKELIG god!!!), der var varme, kloge ord og underholdende indslag, der var masser af flot musik, masser af dans og fest.

Søndag var helt nede i gear - vi sov, til vi ikke gad mere, hyggede os sammen med børnene, min mor og hendes mand, gik ture og nød solen på terrassen - skønt!

På vejen hjem, midt på Storebæltsbroen kørte vi ind i det værste uvejr, jeg har været udsat for længe. Vi kørte fra solen (som dog lige var gået ned) og ind i det dybeste mørke, vinden ruskede i bilen, regnen piskede ned, og et tordenvejr brød løs. Det var en mærkelig oplevelse og meget dramatisk. Det er utroligt, som vejret kan skifte, og selvom weekenden har været skøn, kan vi ikke komme udenom, at efteråret er på vej. Det gør mig nu egentlig ikke noget. Jeg elsker hyggen ved efteråret, de gyldne farver, stearinlys og varme trøjer, græskar, æbler og brombær, den flotte blå septemberhimmel og den fantastiske natur. Og så længe vejret i weekenderne er så skønt, som de har været de sidste to, har jeg da absolut ikke noget at klage over.
 

2 kommentarer:

  1. Kære Annette!
    Dejligt at høre I havde en god fest i lørdags.
    Sikke nogle skønne billeder, du har taget på din cykeltur - er det fra stien mellem Sunds og Herning?

    Og ja efteråret har meldt sin ankomst - jeg har selv taget en lunere trøje på i dag og det er nu også helt hyggeligt.

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Godt set, Pia - ja, det er det :o)
    Det nederste måtte jeg hoppe af cyklen for at fange...

    SvarSlet