tirsdag den 27. juli 2010

Hos magnus og eva

 

I Västervik på Sveriges vestkyst er den mest charmerende, gamle bydel – som jeg godtnok ikke fik fotograferet, men jeg kan da vise lidt af Vimmerby i stedet, bare for at sætte stemningen…

 

Vimmerby

 

Der var skærgårdsmarked, da vi besøgte Västervik, men før vi fordybede os i smagsprøver på elgpølser og honning i alskens varianter, karussel, bolcher og mange andre boder, faldt mit øje på den skønneste butik, jeg har set længe…

 

hos magnus og eva

 

Hos magnus og eva var der fyldt af øjenguf fra gulv til loft. Porcelæn fra Green Gate og andet forskelligt lækkert interiør i country stil. Men det var kun den ene ende af butikken. Den slags har jeg også set mange af i Danmark. Men gik man forbi den smukke, gamle købmandsdisk, hvor værtsparret klædt i romantisk landstil stod og gerne slog en sludder af, kom man ned i den rigtigt interessante ende, hvor der var lige så lækkert interiør til haven, blomstrede havehandsker og gummistøvler – og denne vidunderlige stråhat, som jeg ikke kunne stå for.

 

Stråhat og lavendelkrans

 

Ikke mindst befandt sig her en større samling af vinduer med træramme, alle gamle og smukke og lige til at genbruge. Derudover var der et væld af gamle beslag og andre reservedele, som jeg ikke forstår mig på – men som er det helt rigtige, hvis man vil renovere og bevare den gamle stil. Wauw!

 

hos magnus og eva

 

Freja faldt i svime over de mange lavendelduske og kranse, der hang, så jeg skyndte mig at love hende en krans, når vi kom hjem, for ikke at smide en formue for de blomster, vores egen have til overflod kan byde på.

 

Overflod

Ingen kommentarer:

Send en kommentar