mandag den 29. oktober 2012

Freja

 

 

Flag med sol på

Forventningsfuld

Pyntet

Begavet

Smuk 11-årig...

 

For 11 år siden var det mandag – ligesom i dag. Ikke en hvilken som helst mandag, men den mandag, hvor jeg blev mor til en dejlig pige.

Også dengang var der rutcheture i mit liv, jeg var separeret for første gang, i fuld gang med at finde mine ben, samtidigt med at jeg fik ansvaret for det dejlige lille væsen, som jeg havde god tid til at være i symbiose med. Og som siden har udviklet sig til en skøn pige, der nu mere og mere står på egne, til tider vaklende, men også stærke ben i et liv, der også byder hende både glæder og rutcheture.

Mens fødselsdagsbarnet er i skole, går jeg og hygger mig med oprydning efter en hyggelig fødselsdagsfest i går. Jeg nyder tiden og roen til at tænke tilbage på årene, der er gået, at filosofere lidt over livet, som det kan forme sig, og at være taknemmelig over alt det, der bliver mig givet.

Og glæder mig til igen at få børnene hjem til en eftermiddag, der ikke skal rumme andet end tid, ro, hygge, lidt godt i maven og hvad fødselsdagsbarnet ellers kunne tænke sig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar