mandag den 25. februar 2013

Hvidt…

 

 

Maleriet...

 

Knapt har jeg sluppet malerpenslen og erklæret mig fuldstændig mæt af malerdage, før jeg griber den igen.

Denne gang er det ikke vægge men møbler, jeg maler.

Og ja, jeg ved godt, at trenden med at male alle møbler hvide har haft sin tid – men jeg har aldrig påstået at være den hurtigste malerpensel i samlingen, hvad trends angår ;-)

At indrette et nyt hjem tager sin tid, jeg famler mig stille og roligt frem for at finde den stil, der er min, og med min stærkt begrænsede økonomiske formåen er der ingen lette løsninger og ture til nærmeste Ikea eller Lauritz.com eller hvad jeg måtte finde på. Til gengæld er jeg så rigt velsignet med gode mennesker omkring mig, der gerne lægger vejen forbi med hvad de ellers havde tænkt at sende til genbrug og skrot. Og jeg tager gladeligt imod.

Et billigt bogskab har fulgt mig siden jeg var en hel del yngre – nu bliver det malet og kan derved fint danne makkerpar med den lige så billige reol, jeg lige har fået, og som også får en gang maling. Stille og roligt bliver der plads til alle bunkerne, der ligger rundt omkring, og efterhånden får jeg mig indrettet, så her ikke kun er plads og luft, men også meget af det, der gør et hus til et hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar