onsdag den 17. april 2013

Ej blot til pynt…

 

 

Gravearbejde...

 

Før jeg mødte ham, der får mit hjerte til at boble, havde jeg en følelse af at være forholdsvist kyndig udi havebrug. Men med ham på sidelinien, er jeg en ren novice.

Så jeg lærer, opdager nyt, suger til mig, mens min nye have langsomt, men sikkert udvikler sig til at blive meget mere spændende, end den var ved første øjekast.

Nyeste skud på stammen er et hjørne af græsplænen, der er på vej til at blive køkkenhave. Trods mine år på bagen som haveejer, har jeg faktisk ikke før haft decideret køkkenhave, men tanken om at blive mere selvforsynende på det felt er bestemt ikke frastødende.

Jeg tror bare, jeg har forestillet mig, at en køkkenhave ikke kunne være til meget pynt – men med blomster imellem grøntsagerne er det jo pludseligt en anden sag. Og med en på sidelinien til at give gode råd, skal det nok blive godt. Ih, hvor jeg glæder mig til at smage…

Til gengæld er jeg spændt på, hvor mange muskler, jeg i morgen vil opdage, at jeg hidtil ikke havde anet eksistensen af…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar