lørdag den 3. september 2011

Inspireret…

 

 

DSC07851

 

Jeg overgiver mig helt og fuldt – Annes nye livret er hermed også min! Og hermed lagt på bloggen, ikke mindst for at jeg selv let kan finde den igen…

Udgangspunktet er Ullas opskrift, overleveret fra selveste Oprah – og jeg tager straks Annes tip til mig om at stege bøfferne færdig i ovnen – det mindsker stressniveauet, og bøfferne beholder lettere saft og kraft, mens de gør sig færdige i ro og mag. Og mums, de kyllingebøffer er værd at gentage! Med bladselleri, forårsløg, æble, mangochutney, persille og citron – lutter lækkerier!

Bollerne fra Urtekram er også gemt på min indre harddisk – de er lækre og grove som jeg kan lide dem.

Min burger blev fyldt med salat, bøf, agurk og mango efter forskrifterne – og så toppet med en god klat guacamole og grillet peberfrugt på toppen.

Og sidst men ikke mindst, en klat af Brians nyblandede harissa – en blendet chilisovs med frisk chili, hvidløg, olivenolie, æblecidereddike, akaciehonning, koriander, spidskommen, mynte, timian og dildfrø. Men det er en helt anden og mindst lige så lækker historie…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar