onsdag den 18. januar 2012

Vinterligt hvidt…

 

 

DSC00178

 

Omsider blev den færdig, min uldtrøje, der har lidt den tort at blive sat på standby hver gang et andet projekt trængte sig mere på.

En fin lille sag, med snoninger og masser af rib, figurstrikket og tætsiddende, lige som jeg kan lide den.

Garnet er endnu en gang supersoft 100% uld fra Holst, strikket med dobbelt garn, opskriften fandt jeg hos Twist Collective, og alt var såre godt – lige indtil jeg tog den færdige trøje på.

Trods strikkeprøve viste trøjen sig at være lige rigeligt tætsiddende. Som i at den åbner sig mellem knapperne, og der er ikke noget at gøre, uanset hvor meget jeg hiver og trækker i trøjen.

Jeg var klar til at forære den væk til den første, den bedste med mindre brystmål end mit – men har fået en idé… Jeg vil prøve at pille den forreste ribkant op, strikke en bredere af slagsen, og måske strikke den dobbelt i håb om, at den kan holde formen lidt bedre.

Og krydser fingre for, at resultatet bliver tilfredsstillende…

Håbet er jo som bekendt lysegrønt…

 

DSC00186

4 kommentarer:

  1. Ej hvor bittert! Typisk at have arbejdet på noget så længe, og så passer det ikke... Håber den kan fikses :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg var også noget ærgerlig! Og skal lige tage mig sammen for at arbejde videre på projektet, kan jeg mærke... :o)

      Slet
  2. Åh øv, den er ellers så fin. Kan den virkelig ikke strækkes nok i våd tilstand?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro, jeg har prøvet, Erika! Men det kan desværre ikke gøre det...

      Slet