torsdag den 17. januar 2008

De første forårstegn

Det er egentlig alt for tidligt, men søde er de nu, de små erantis! Vejret i dag er helt forårsagtigt med fuglesang og solskin, og det er helt i orden med mig.

Men jeg savner nu alligevel lidt vinter - den knitrende sne, stilheden, skønheden i naturen og byen, der er klædt i hvidt. Børnene nåede lige at lave en snemand den dag i årets begyndelse, hvor sneen faldt tæt, for derefter at tø i løbet af natten. Jeg tror heller ikke, de ville kimse ad en rask sneboldkamp, en kælketur og en snemand mere...

For slet ikke at snakke om alt det kravl, vi skal døjes med til sommer, hvis ikke der kommer en ordentlig gang frost til at slå bestanden ned. Men det kan jo nåes endnu.

Jeg har nydt en morgen med god tid. Nu venter en lang arbejdsdag. Jeg når lige hjem en times tid omkring aftensmad, og er så på igen. Men bare solen skinner lidt ind til mig, klarer jeg såmænd også det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar