fredag den 25. januar 2008

Store børn...

 
Vi var til forældremøde i går - et introducerende møde for forældre til den kommende børnehaveklasse. Det er vildt, synes jeg, at det snart er Frejas tur til at starte i skolen. De bliver så utroligt store, de kære små.
Det er næsten lige så spændende at skulle følge det andet barn i skole, som det var for snart 3 år siden med det første. Ikke lige så ukendt, men stadig spændende. Bliver det en god klasse, vil hun falde til, bliver hun glad for lærerne, vil hun savne børnehaven, vil hun have nemt ved at lære osv. Og en ny hverdag bliver det også, med to skolebørn. På mange måder bliver det rart - de skal afleveres og hentes samme sted, og de kommer begge to ud af døren tidligt om morgenen. Det giver mig mulighed for at komme tidligere i gang, og hvis jeg ellers forstår at udnytte tiden fornuftigt, kan jeg mange dage komme tidligere hjem. Men til den tid vil jeg nok nogen gange savne de rolige morgener med Freja, hvor vi har god tid til at gøre os færdige, efter at Emil og Brian er kørt. Så konklusionen må være, at det gælder om at nyde nuet, med de fordele der er i hver enkelt livsfase - en ting, jeg til stadighed øver mig på, og altid kunne blive bedre til.

3 kommentarer:

  1. Ja, det er da vildt at lige om lidt, så har I 2 skolebørn. Og det er da spændende, hvordan det kommer til at gå :-)
    Og ja, det gælder om at leve i nuet!

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Det kender jeg kun alt for godt. Man skulle hænge et skilt over døren hvor der står: Carpe Diem - grib dagen. Det kunne jeg i hvert fald godt bruge at blive mindet om tit.

    SvarSlet
  3. Ja, Pia - jeg kan næsten heller ikke selv forstå, at de er blevet så store.

    Det er et rigtigt godt mantra, at have, søster. Vi kunne vist alle trænge til at blive mindet om det ind i mellem.

    SvarSlet