torsdag den 26. august 2010

Der er ikke noget så skidt…

 

… at det ikke er godt for noget.

 

Dahlia

 

Min forliste dahlia er nu ribbet for blomster, og så stor en buket plejer jeg ikke at nænne at tage ind. Så i stedet for at ærgre mig over spildt dahlia, vil jeg glæde mig over min kæmpebuket – den er da skøn!

Og i stedet for at sukke over en hverdag, der igen kører i højt gear, vil jeg glæde mig over, at korene i dag er startet op med bravour. I den forløbne uge har jeg været på reklame-tour i de relevante klasser for at gøre opmærksom på tilbuddet om kor.

Og et eller andet må jo være gået godt, for det væltede ind med børn, da det var tid for børnekorets første korprøve. Det er da lige til at få ny energi af, når man tager hul på endnu en sæson. Skønt, og lige hvad jeg trængte til!

5 kommentarer:

  1. Helle Nørgaard Nielsen27. august 2010 kl. 08.59

    Hvor er det en stor og skøn buket, Annette!
    Og hvor er det dejligt, at du bevidst fokuserer på det positive og glædelige :)

    Det er fantastisk som vi ofte blive velsignet med ny energi - lige når vi trænger til det...!
    Du har givetvis smittet de kære elever med din glæde til og begejstring for musikken og sangen :)

    SvarSlet
  2. Smuk buket du har fået ind på bordet - og dejlige billeder fra Jeres have på det forrige indlæg.
    God dag, Vh Betina.

    SvarSlet
  3. Tillykke med tilgangen til børnekor. Hvor er det dejligt, at børn får den erfaring med i bagagen.
    Flot buket.

    SvarSlet
  4. Åh hvor er det godt at høre, at du blev fyldt med ny energi, Annette :-)
    Knus fra Pia

    SvarSlet
  5. Ja, det er meget sjovere at fokusere på det positive, Helle ;o) Og jeg er meget taknemmelig for den evne - men tænker også meget på det - hvad kan man glæde sig over i den og den situation. Det hjælper med til at se tingene lidt fra oven og ikke stirre sig blind på irritationsmomenter.

    Mange tak, Betina. Velkommen her, dejligt med en lille hilsen :o) God aften til dig!

    Tak for det, Betty. Ja, det er en meget værdifuld erfaring at få med i bagagen, så jeg håber, det lykkes mig at give dem en rigtig positiv oplevelse.

    Ja, det var meget dejligt, Pia. Der kom en stor mængde motivation med i købet sammen med alle de nye børn :o)

    SvarSlet