fredag den 27. maj 2011

Blodbøgen

 

 

Blodbøgen

 

 

Maeve Binchy gjorde det igen – leverede en roman, der er let at holde af. Jeg elsker hendes beskrivelser af et lille irsk lokalsamfund, der under overfladen rummer meget mere, end den umiddelbart søvnige landsby giver indtryk af. Personer og skæbner skildres, så man kommer ind under huden, lever med og føler med.

En let læst bog, god underholdning, men også med stof til eftertanke…

Det var den sidste Maeve Binchy, jeg havde på hylden – til gengæld rummer den så meget andet…

Dostojevskij, for eksempel. Forbrydelse og Straf har ventet længe på, at jeg blev klar. Jeg forventer, at den bliver tung at komme igennem, så den har ikke været mit første valg. Men nu har jeg fået den så kraftigt anbefalet, at jeg må give den en chance.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar