tirsdag den 24. maj 2011

Tirsdagsglæder

 

 

DSC06069

 

Rabarber fra haven – hvilken rigdom! Og mindst lige så stor en rigdom var det igen i går at være sammen med veninder, der havde lyst til at hækle/strikke/snakke/grine/hygge sammen med mig!

 

DSC06081

 

3 kerner fra netmelon, der skyder villigt. Jeg har hørt, at de kan blive til imponerende store planter, der f.eks. kan slynge sig rundt i en udestue, så det skal prøves!

 

DSC06086

 

Farveglad strikketøj. Kameraet er af en eller anden grund ikke gode venner med den grønne farve, der er meget mere græsgrøn og frodig i farven, end den gengives her. Farver og striber gør mig glad! Det er et rent humørboost at strikke sådan en vest!

 

DSC06087

 

Syrener og purløg fra haven. Purløgene er sjove og taknemmelige at bruge som snitblomster. Syrenerne er bare pragtfulde. Ganske enkelt! De små, yndige blomster, den skønne duft, der breder sig. Og busken breder sig nede i bunden af haven. Da vi kom hertil, fik jeg øje på en lille smule syren i baghækken. Den blev skånet, da resten blev klippet, for jeg er ikke specielt tilhænger af en regelmæssigt klippet hæk, men i høj grad tilhænger af masser af syren. Så de nye skud, der pibler frem i bunden af plænen, bliver omhyggeligt skånet hver gang, jeg klipper græs, for jeg ofrer gerne et stykke græs til fordel for en tæt og frodig syren…

 

DSC06091

 

Glædelig tirsdag til dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar