fredag den 11. juni 2010

Op med hovedet, ven!

 

Valmue

 

En fantastisk, farvemættet, krøllet og mystisk kæmpevalmue fik jeg af min veninde, da hun var på besøg den anden dag. Den syntes, det var lidt hårdt at komme ind og skulle bo i en vase, så næste dag hang den med hovedet – og jeg overvejede at klippe hovedet af (altså blomstens!), så den kunne flyde i en skål vand i stedet. Men fik aldrig gjort noget ved det – og pludselig opdagede jeg i går, at den havde fået livsmodet tilbaget og rettet hovedet op.

Jeg har nydt dens skønhed, og da jeg i morges kom anstigende med kameraet for at forevige den, opdagede jeg, at det var i sidste sekund. Den havde valgt at åbenbare sit inderste, for derefter, da jeg havde skudt billedet, at smide det sidste pynt, så den nu står med hovedet bart. Men stadig smuk.

Jeg ønsker mig kæmpevalmuer i haven…

Og nu må jeg hellere få pakket. Foran venter en hæsblæsende weekend i Århus med pigekoret. Hvis jeg skal være helt ærlig, ville jeg hellere have tilbragt weekenden hjemme med familien – men jeg ved, at det bliver hyggeligt og sjovt, når vi først er i gang.

Hep, hep!

Rigtig god weekend til jer!

5 kommentarer:

  1. Hej Annette!
    Nu er du nok forlængst i Århus - nogle gange er det jo godt at komme af sted, selv om man hellere vil være hjemme. Så ja jeg siger også hep-hep til dig :-)
    Jeg håber du får en god weekend :-)

    Knus fra Pia - som skal på arbejde i morgen og glæder sig :-)

    SvarSlet
  2. Helle Nørgaard Nielsen11. juni 2010 kl. 21.16

    Ja, den er da godt nok smuk!!

    Rigtig god weekend til dig - sammen med pigekoret : )
    For mig står weekenden i gospel-tegn med gospelworkshop lørdag og efterfølgende stor koncert søndag kl. 15 i Holstebro Musikteater med 140 sangere, musikere og dansere på scenen!
    Det bliver intet mindre end FANTASTISK : ) - og jeg glæder mig helt vildt!!

    SvarSlet
  3. Det var en rigtig god weekend - alt gik fint, og det var sjovt at være på tur med pigerne!
    Og det er nu også godt at være hjemme igen, jeg er en smule træt... ;o)
    Det lyder da fantastisk, Helle - håber det har været en rigtig god oplevelse!

    SvarSlet
  4. Valmuer er skønne, Annette, både de store og så de megastore :-)

    Jeg har en flok stående ved drivhuset, det er en staudevalmue og den spreder sig ikke til hele haven men vokser sig bare mere og mere fyldig, der hvor den står.

    Lige nu er der mange store store knopper, jeg håber, at de venter med at springe til jeg er retur fra Middelfart på onsdag.

    Håber at du har haft en skøn weekend.
    God ny uge til dig...

    SvarSlet
  5. Jeg er ret forelsket i de svulmende pragteksemplarer af en blomst, Anne - vil prøve, om jeg ikke kan få plads til dem med tiden...
    Jeg håber, at dine venter, til du kommer tilbage - det ville være ærgerligt at gå glip af blomstringen, når nu den varer så kort.
    Min weekend har været skøn, de er jo herlige at være på slap line med, sådan en flok piger! (og nu vil jeg sove...zzz...)
    Også god uge - og tur - til dig...

    SvarSlet