søndag den 6. juni 2010

Sæsonafslutning

 

 Syren

 

Sommerferien nærmer sig med raske skridt – før vi ser os om, er det vores egen, der banker på, men inden vi når så langt, er det kirkens kor, der gør klar til at lukke ned for sæsonen. Det bliver gjort behørigt, der bliver lagt tid og kræfter i sagen, men jeg tror også, det er godt for korene at få de gode oplevelser med, dem der gør det lidt sjovere at synge i kor og lidt lettere at leve med de mere grå hverdagskorprøver, hvor der nogle gange skal terpes, indtil satserne fungerer, som de skal, og det bliver til rigtig god musik.

I går var det børnekoret, der var på tur – vi tilbragte hele dagen i Djurs Sommerland, og til det brug kunne man da ikke drømme om mere fantastisk vejr! En gang soleksem på fødderne kostede det mig – og en skoldet femtedel af ryggen (den, jeg ikke selv kunne nå med solcremen) – men bortset fra den slags småting, gik turen rigtigt godt. Vi var to voksne og syv børn afsted, og børnene prøvede forlystelser, spiste slik, svømmede i vandland og var lige så trætte, som man skal være efter sådan en dag, da vi vendte tilbage til Herning.

I aften har vi sommerkoncert, hvor begge kor deltager, forældre og andre interesserede fylder kirken op, og ikke et øje vil være tørt, når korene synger, med og uden fagter og “salmedans”. Derefter holder børnekoret sommerferie – pigekoret slutter med hygge her hos mig i den normale korprøvetid på torsdag, og så lige en weekendtur til Århus, hvor vi skal i ARoS, domkirken, Tivoli, på shopping og synge til en gudstjeneste i byen.

Så er jeg også helt klar til at sende pigerne på sommerferie, og jeg vil nyde roen og freden til oprydning, arkivering og ikke mindst fordybelse ved orglet i de sidste uger, inden jeg selv går på ferie.

Lige nu har jeg bare fri, og jeg vil nyde et par timer i haven, inden det går løs med de sidste prøver og koncerten i aften – og ja, jeg skal nok huske solcremen, og i dag har jeg en skat til at hjælpe mig med ryggen…

 

Syren og en flittig bi

Ingen kommentarer:

Send en kommentar