mandag den 13. juli 2009

Begejstring

 

På pirattogt

 

Allerede inden sommeren rigtigt indfandt sig, lovede vi børnene en tur i Legoland. Og især Freja har i den grad glædet sig og snakket så meget om den forestående kæmpe-oplevelse, at vi var lige ved at blive nervøse for, om hun ville blive skuffet. Det blev hun ikke! Det var endnu bedre, end hun havde drømt om, bedyrede hun, og begge har de suget til sig med alle sanser, hele dagen, indtil Freja dejsede omkuld midt i familiebuffeten og måtte melde udsolgt for i dag. Emil kunne lige klare en tur mere sammen med Brian, mens jeg sad på en bænk med en sovende Freja på skødet og studere alle de forbipasserende mennesker. En beskæftigelse, jeg nyder rigtigt meget, når jeg ellers har tiden til det. Altså både at sidde med mine børn på skødet, men også at se på mennesker. Det er fascinerende at studere alle de forskellige typer, og at sidde og forestille sig, hvordan deres historie måske, eller måske ikke er.

 

Kæmpeænder

 

Nu er jeg også ved at melde lukket og slukket for i dag. Al den larm, alle de indtryk og alle de mennesker tærer på energien, og det var dejligt at gå i haven i den stille aftenluft og falde lidt ned igen. Legoland er meget godt, men det er nu også meget godt at komme hjem igen. Men børnenes umiddelbare glæde og begejstring er gemt i mit hjerte – det var bestemt det hele værd, og grund nok til, at jeg hellere end gerne gør det igen!

2 kommentarer:

  1. Hvor lyder det altså bare superhyggeligt - og nærmest idyllisk... ; )
    Jeg kan sagtens følge dig i, at du gerne gør det igen, når børnenes begejstring er så stor!

    SvarSlet
  2. Vi gør det helt sikkert igen, Helle, har oven i købet sæsonpas, så mindst en gang mere i år har vi aftalt :o)

    SvarSlet