fredag den 31. juli 2009

Smukt og Brugt

 

Jeg har altid rystet lidt på hovedet af dem, der skiftede hele møblementet ud, bare fordi de skulle flytte.

Men jeg må indrømme, at vi efterhånden får skiftet ud, om ikke alt, så dog en del. Først var det TV og tilhørende –bord, så sofaerne, og nu ryger spisebordet (dog ikke længere end til udestuen) til fordel for et “nyt” med tilhørende stole. Det skal så også siges, at vores møbler har været temmeligt godt brugt, og vi har trukket udskiftningen til det sidste, så de kunne tilpasses nye forhold – hvilket sikkert er forklaringen på mange møbeludskiftninger i forbindelse med et flyt.

Vi satte en veninde og hendes piger stævne, lånte en trailer og satte en eftermiddag af til en osetur i det, der for mig må være næsten Himlen… Smukt og Brugt er en hyggelig gårdbutik lidt uden for Aulum. Her er stemning og atmosfære for alle pengene. Staldbygning, skurvogne, og hele husets overetage fyldt med kræs for øjnene. Alt hvad hjertet kan begære indenfor kategorien alt-til-boligen, og der er både nyt (house doctor, Bloomingville og Krasilnikoff er bare nogle af mærkerne) og brugt i skøn forening, og alt er efter min mening – smukt!

 

En blandet landhandet

 

Hovedformålet med turen var spisestuemøbler, og det lykkedes os minsandten at finde, hvad vi søgte. En gang hvid maling til alle stolene, og nyt betræk til nogle af sæderne, så har vi en skøn samling, synes vi selv!

 

Kræs

 

Og så røg der lidt mere med, for hyggens skyld. Slagbordet, som er i en skøn, sart lysegrøn, skal være vores plantebord i udestuen, jeg elsker det allerede!

6 kommentarer:

  1. Jeg har hørt, at hun godt ved, hvad hun vil have for sine sager derude og at det er lidt for dyrt ift. at det er brugt, men jeg har aldrig selv været der.

    Hvad er din vurdering?

    Jeg overvejer kraftigt at smutte derud i næste uge, hvor jeg har ferie ;-)

    SvarSlet
  2. Hej Annette!
    Sikke da som I skifter ud :-)
    Det må være dejligt, at få skiftet ud i takt med, at det I har, er blevet slidt. Og ja, når man sådan er flyttet, må der gerne blive købt lidt nyt :-) Hører det ikke bare med?????

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  3. Jeg synes, det er lidt både/og, Anita. Nogle ting er ret dyre, men jeg synes også, der er en del til en ganske rimelig pris - og så kunne hun i vores tilfælde også godt presses lidt på prisen, men vi købte jo så også rimeligt stort ind :o)
    Selvfølgelig er det generelt dyrere end f.eks. et garagesalg, men det er vel, hvad man må forvente, når hun har gjort benarbejdet med at vælge de ubrugelige og grimme ting fra.

    Rigtig god fornøjelse, hvis du vælger at tage turen - der er nok at se på :o)

    SvarSlet
  4. Ja, vi gør, Pia :o) Det er skønt, og jo, jeg tror da bestemt, det hører med ;o)

    Så længe, vi også har en del af vores gamle ting, og hjemmet stadig er til at kende... :o)

    SvarSlet
  5. Øjjj - superlækre ting ! Mon det er lynghonning ? Det er jeg ret vild med, og det har jeg købt i sommerferien.
    Skønt bord og stole... (;

    SvarSlet
  6. Ja, det var gode fund, Helle :o)
    Honningen er en forårshonning, vi har ikke prøvesmagt den endnu...

    SvarSlet