søndag den 26. juli 2009

Hjemvendt!

 

Nordjylland har dannet ramme om den forløbne uge, hvor vi har slappet af, moret os, hygget og ladet op i selskab med hele min fantastiske familie. I et stort sommerhus med plads til alle, og en pool, hvor der blev tilbragt mange timer. Vi har været på udflugter til både Hirtshals, Skagen og Frederikshavn.

 

Saxilds Gaard ved Michael og Anna Anchers Hus

 

Skagen har jeg besøgt før, og håber at gøre det mange gange endnu. Byen er mange postkort værdig, og jeg elsker at høre om tiden, da skagensmalerne slog deres folder der, at se deres skønne kunst og hyggelige huse.

 

 Skagen i regn

 

Vi besøgte byen to gange i løbet af ugen, og oplevede den både i regn og sol. Vejret har jo været temmligt ustadigt, og det kunne da have været rart med et stabilt højtryk, nu hvor vi havde tiden til at nyde det, men det betyder knap så meget, når bare selskabet er godt, og vi kunne sagtens finde ud af at hygge os alligevel.

 

Råbjerg Mile

 

Råbjerg Mile var en oplevelse, der gjorde indtryk. Vi læste om vandreklitten, der bevæger sig 10-20 meter om året og dækker alt på sin vej. Når milen efter en god menneskealder er passeret, dukker de tidligere marker, brønde osv. igen op. Tænk, at naturen i lille Danmark kan være så mangfoldig og fascinerende!

 

Råbjerg Mile

Råbjerg Mile

Ørkenlandskab

 

Kort sagt, en uge, jeg kan leve højt på længe. Vi trængte til at komme væk fra det hele, og har fået fyldt godt op, både på oplevelses- og afslapningsiden, og vi har nydt det intensive samvær med alle mine søskende, forældre med familier.

 

Vandsjov

6 kommentarer:

  1. Det lyder som en hel igennem skøn uge, I har haft sammen med familien.
    I vores familie var vi også meget facineret af Råbjerg Mile - en fantastisk "sandkasse" til både store og små :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det var en rigtig skøn uge, Vibeke. Netop en kæmpe "sandkasse" var også vores prædikat på Råbjerg Mile - jeg var der to gange, første gang i tørvejr, men da børnene var med, var det desværre en mere våd oplevelse - men stor alligevel!

    SvarSlet
  3. Endnu engang fantastiske billeder, Annette !
    Jeg er særligt fascineret af det sidste billede med vandet, der netop sprøjter, da billedet blev taget (;

    SvarSlet
  4. Helle, det sidste billede skal jeg faktisk slet ikke have æren for - det er nemlig Emil, der har taget det :o)

    SvarSlet
  5. Imponerende !!
    Han slægter sin mor på ift. at tage gode og spændende billeder... ; )

    SvarSlet