lørdag den 11. juli 2009

Små fremskridt

 

Vi var begyndt at få en smule orden visse steder. Altså langt fra kommet på plads, men følelsen af nogenlunde styr på tingene var der, og alle kasserne i kælderen kan man jo sagtens se bort fra, hvis man ikke kommer der for tit…

Og så tog vi i IKEA i går. Med penge på lommen, vel at mærke. Fed fornemmelse – og vi gjorde også, hvad vi kunne. Altså for at hjælpe dem af med alle de mange ting. Og nu er her helt kaotisk igen! Papkasser og blå IKEA poser flyder overalt. Vi prøver at samle os igennem indholdet i alle de brune kasser, og det skal nok komme efterhånden. Små skridt ad gangen. I dag er børnenes reoler samlede, og legetøjet begynder så småt at titte frem ad kasserne og finde deres plads på hylderne. Og gensynsglæden er stor!

 

Blå kommode

 

Imens jeg kæmper for at få system i rodet, kan jeg hvile øjnene på de små hvilepladser, jeg har fået skabt rundt omkring. Lidt smukt skal man da ha’ at se på. Kommoden har været min mors – hun malede den selv, da hun var helt ung, og jeg elsker, at den er kommet til ære og værdighed i vores nye stue.

6 kommentarer:

  1. Jeres nye oase ser ud til at blive en helt boligbladscollage værdig. Superhyggeligt med de små stilleben rundt omkring og de er så dejligt nemme at rykke rundt på og udskifte, som man nu får lyst til :-)

    SvarSlet
  2. Meget smuk kommode, selvom malingen skaller af hist og pist - det er netop charmen!
    Og superhyggelige ting, Annette... Du forstår lige at sætte det op, så det bare bliver rigtig dejligt og hyggeligt at se på - og selvfølgelig en lille buket fra haven (;

    Jeg har i denne uge været i butikker med ting a la disse, og hver gang jeg er i sådanne butikker, tænker jeg på dig, søde svigerinde...

    SvarSlet
  3. Tak fordi du stadig væk kan bruge min gamle kommode og at du vil have den til at stå i stuen. k.h. din mor

    SvarSlet
  4. Anita, hvis bare man vender kameralinsen det rigtige sted hen og undgår de store overbliksbilleder, kan man måske give et godt indtryk ;o)
    Det er skønt med de små stilleben, og så kan man jo bare vælge at lade øjnene hvile der.

    Mange tak for de søde ord, Helle :o) Det vælter frem med roser lige nu, så det er bare med at være om sig med saksen...

    Selv tak, mor - jeg er rigtig glad for den!

    SvarSlet
  5. Sikken dejlig kommode, den er både smuk og fyldt med historie. Jeg kan godt forstå at du har valgt at skabe en af de livsnødvendige oaser netop med den som centrum.

    SvarSlet
  6. Marina, jeg samler på ting med historie, jeg elsker, at de ikke bare er ting. Og kommoden har fulgt mig i hele min opvækst, så den er virkelig noget særligt :o)

    SvarSlet