torsdag den 30. juli 2009

Udskiftning

 

Farvel og tak

 

En gammel og udtjent sofas næstsidste hvilested…

 

Afprøvet og godkendt

 

Og goddag, og velkommen til en ny – og jeg skulle hilse og sige, at den er tung!!!

Stilen har været svær at blive enige om. Jeg er meget til det romantiske/vintage, og Brian vil gerne have lidt mere kant, humor og en smule minimalisme ind over, så selvom IKEAs Ektorp ville have været mit oplagte valg (især hvis den kunne fås i den rigtige farve – hvid er altså en smule upraktisk, og brunt er lidt for… ja, brunt), så lykkedes det ham at få mig drejet over i en retning, der minder os om lidt retro, en hel del kant, må man sige, og faktisk – en sofa, jeg tror, jeg vil blive glad for. Det eneste, jeg kommer til at savne, er de høje armlæn, som jeg plejer at sidde op ad, så benene kan slænge sig i resten af sofaen. Til gengæld er vi blevet enige om at finde os en puf, gerne rund eller kvadratisk, og så har jeg vilde idéer om en kæmpe hæklet oldemorfirkant eller -cirkel som betræk. Nu må vi se, hvad det ender med… Os så glæder vi os bare, til anden del af sættet engang kommer til huse. Måske skulle jeg styrketræne lidt, mens jeg venter…

4 kommentarer:

  1. Jeg tror også I bliver glade for jeres nye sofa, tillykke med den :-) Men jeg kan godt forstå det med de høje armlæn :-)

    SvarSlet
  2. Tak, Lene :o) Man kan vænne sig til meget, og jeg har allerede fundet mig en ny yndlingsstilling (med fødderne på bordet, men sig det endelig ikke til nogen ;o)

    SvarSlet
  3. Jeg har i snart temmelig lang tid også overvejet nye sofaer, men jeg vil nemlig også helst have høje sofaarmlæn, så mange modeller bliver valgt fra af den årsag.
    Ja, jeres nye sofa er da i hvert fald ret kantet - og det er ikke så meget mig med de brede armlæn...
    Men jeg glæder mig til snart at se den live !

    SvarSlet
  4. Det er et svært valg, Helle - og smag og behag er jo forskellig :o) Men jeg er faktisk rigtig glad for dem, og armlænene er rigtig gode til at sætte fra på, til den bærbare, for børnene at lege på osv., så når bare jeg får min puf, bliver det rigtig godt :o)

    SvarSlet