fredag den 23. oktober 2009

Det bliver SÅ godt…

 

 

Cherrytomater med oregano og flagesalt

 

Et læs tomater blev sat i ovnen i går aftes. Hele natten har de lunet sig i ovnen, mens jeg lunede mig under min dyne. Som Emil, vores lille miljøaktivist, forsigtigt spurgte: Udleder man ikke en del CO2, når de skal stå der så længe? Tag den! Og jeg er egentlig stolt af ham. Det er jo blandt andet mig (sammen med medierne og skolen), der har præget ham i den retning, og så er det jo kun godt, at han spotter, hvor man selv lige kunne tage sig lidt sammen… Jeg vil dog ikke love, at jeg stopper med at tørre tomater, for de smager altså bare fantastisk!

Tomaterne skal med i toget om lidt, sammen med ost, pølse, rødvin og sovepose. Og så lige en god bog og hækletøj til turen. Så er banen kridtet op til en fantastisk aften sammen med mine veninder fra studietiden. Ca. en gang om året mødes vi og snakker hinanden et øre af, mens vi spiser og drikker og i dén grad nyder at være sammen igen. Tøsehygge, når det er bedst!

Konceptet er enkelt – hver tager to ting med i kategorien ost/pølse/paté og drikkevarer til eget forbrug. Værtinden sørger for brød og det løse, og vi medbringer alle godt humør og længsel efter at være sammen igen efter alt for lang tid i hver sin landsdel.

Det bliver SÅ godt!

8 kommentarer:

  1. Det lyder godt nok hyggeligt, Annette : )
    Og hvor er han da bare skarp, ham Emil!

    SvarSlet
  2. Jeg ville også glæde mig, hvis sådan en tur lå foran mig på en fredag. Rigtig god fornøjelse :))

    SvarSlet
  3. Tak for det, jeg glæder mig også helt vildt! Sidder lige og nyder en sidste kop kaffe, inden jeg går til banegården.
    Og Emil, han er da rigtig skarp ;o)

    SvarSlet
  4. Go fornøjelse - lyder til at være rigtig hyggeligt :-)
    Knus Pia

    SvarSlet
  5. Aah, hvor jeg misunder dig, det lyder bare saa hyggeligt.
    Det er fint,naar vore born kan ruske lidt op i os.
    God aften til dig og dine veninder.

    SvarSlet
  6. Jeg tænkte at hvis nu vi lavede rigtig mange ovntørrede tomater, så ville vi være så store miljø-svin at drivhuseffekten for alvor ville slå igennem. Også kunne vi allesammen lavede ovntørrede tomater uden ovn men ude i den varme sol....

    SvarSlet
  7. Tak for det - det var en fantastisk hyggelig aften!

    Ha ha, Inge, den var god ;o)

    SvarSlet