lørdag den 31. oktober 2009

Rask trav

 

Sdr. Anlæg

 

Siden vi overtog vores hus i sommers, har det været småt med motionen – bortset fra den øgede aktivitet, der følger med, når man pakker, flytter, maler osv. Men sådan rigtig, organiseret motion har det været svært at finde både tid og motivation til. Jeg var ellers inde i sådan en god rytme inden da, men har simpelthen ikke haft overskuddet.

Men nu tror jeg, jeg har fundet en motionsform, der passer godt til mig her og nu. Gode, gammeldags traveture. Sådan en halv time ud i virkeligheden, med dagslys, frisk luft og det hele, og så op i tempo, så kroppen bliver rørt igennem, men dog uden at man bliver stakåndet og svedig og alle den slags ubehageligheder.

 

Højt til loftet

 

Med højt til loftet og plads til, at tankerne får frit løb. I går gik Brian med – så er der også lige en halv times udelt opmærksomhed, med tid til snak, mens vi går. En af de store fordele ved, at børnene bliver ældre og godt kan efterlades hjemme en halv times tid. De er selvfølgelig også velkomne til at gå med, hvis de får lyst – måske får de et blidt spark en dag, for de aner jo ikke, hvad de går glip af…

 

Sdr. Anlæg

4 kommentarer:

  1. Åh ja, Annette! Den motionsform kan jeg også være med på :-) Det er skønt bare at vandre der ud af!!

    Knus Pia

    SvarSlet
  2. Jeg elsker at være på vandring, så jeg kan da kun anbefale de.

    Jeg blev helt stakåndet af dine billeder, hvor er de bare smukke.

    Knus ;-)

    SvarSlet
  3. Ja, naturen er bare fantastisk smuk lige nu!
    Go` idé med nogle traveture - og super når du kan få Brian med, så I begge kan få lidt tid med udelt opmærksomhed : )

    Jeg er stadig i gang med mine løbeture - pt. 3 km 2 gange ugentligt. Det er ved at være lidt koldt til det, men jeg kan stadig løbe mig til varmen, så det går forhåbentlig lidt endnu...

    SvarSlet
  4. Det er det, Pia, jeg håber også på mange vandrerture endnu :o)

    De ture er gode for mange ting, Jeannette Mariae - motionen, lyset, frisk luft, og jeg kunne blive ved... - og de skønne fotomotiver ;o)

    Helt enig, Helle :o)
    Det er imponerende, at du holder fast i dine løbeture - der melder jeg pas lige nu...

    SvarSlet