torsdag den 15. oktober 2009

Efterårsferie

 

En uge der indeholder lidt af hvert, afslapning og hygge, praktiske opgaver og projekter, og ture her og der. En uge, der hurtigt kan få ben at gå på, men også en uge, vi nyder, mens den er her.

 

Freja, Emil og H.C. 

Legoland i efterårsdragt var en ny oplevelse for mig, men en god en af slagsen. De flotte efterårsfarver klæder parken, og stemningen var god og knap så hektisk som om sommeren. Og hvis bare man havde klædt sig godt på, var det faktisk rart med de lidt køligere temperaturer, når man skulle tilbringe en hel dag udendørs.

 

Løvfald i miniby

 

Vaskerummet er godt på vej til at se indbydende ud.  Malerrullerne er pakket ned, bordpladen er kommet på plads, og i dag blev afdækningsplasten fjernet og gulvet støvsuget. Det har jeg ventet på i ugevis!!! Det betyder altså meget, når man skal derned hver dag for at vaske tøj, at der er rart at være.

 

Chrysantemum

 

Haven fik også en tur i dag, affald er kørt på lossepladsen, og forårsløgene fra vores gamle have er kommet i jorden i deres nye hjem. Jeg håber, de vil synes godt om at være her og glæde os med alle deres skønne blomster, når foråret melder sin ankomst.

Her til aften har Brian og børnene hygget sig med årets græskarhovede. Halloween er ikke noget, vi fejrer her, men græskarhovedet hører sig til – selvom jeg nu nok synes, det er blevet et noget uindbydende et af slagsen i år ;o)

 

Bøh!

 

Imens de fornøjede sig, stiftede jeg nærmere bekendtskab med min nye ven, Kenwood, der nok skal gøre mig selskab i mangen en god bagestund. En tidlig julegave er det, meget i mod vores principper med den slags praktiske gaver, men når nu jeg havde snakket om den køkkenmaskine så længe, og et godt tilbud dumpede ned i vores turban, så var det svært at stå imod – og jeg er glad!

5 kommentarer:

  1. Ej, Annette hvad er det for et tilbud? Er det noget der er tilgængeligt for almindelige døde også? Jeg er så hooked på sådan en lækker maskine!!

    SvarSlet
  2. Dejligt billede øverst med de 4 personer : )

    Uha - ja, sikke da et græskarhoved!!
    De græskarhoveder, jeg ser rundt omkring ved diverse butikker, ser ikke lige sådan ud...
    Men jeg kan levende forestille mig, at de har hygget sig meget med at lave netop dette græskarhoved!

    SvarSlet
  3. Louise, det er ikke den klassiske model, men en lillebror til 799,- - du kan se den her: http://www.elgiganten.dk/product/hjem-pleje/kokkenmaskine/KM260/kenwood-kokkenmaskine-spar-700-kr

    Helle, du kan tro, der blev tænkt nøje over, hvordan den skulle se ud :o)

    SvarSlet
  4. Hej Annette!
    Det lyder til, at det har været en god uge med, hvad der nu hører sig til, når det er ferie.

    Og til lykke med din nye maskine - tror lige jeg skal have kigget lidt på det der link - det kan være det giver anledning til en for tidlig julegave her i huset også ;-)

    Knus Pia

    PS. Og sikke et herligt uhyggeligt græskarhoved!

    SvarSlet
  5. Det har været en god uge, Pia - den måtte bare gerne være dobbelt så lang ;o)
    Måske skal du være hurtig med køkkenmaskinen - i næste uges avisreklame er den i hvert fald ikke på tilbud, men jeg ved ikke, om tilbuddet fortsætter på nettet...

    SvarSlet