tirsdag den 6. oktober 2009

Lam og andre dyr

 

Mens lammegryden putrer på komfuret og spreder vellugt i hele huset, er der ro til at hygge med børnenes hjemmebragte kastanjer.

 

Kastanjedyr

 

To nye familiemedlemmer af ukendt herkomst har set dagens lys – måske er det et æsel og en hest, måske helt andre arter. Et er i hvert fald sikkert, om lidt bliver en myre føjet til dyrebeholdningen.

At opvaskemaskinen så ikke er tømt endnu, og det blev en dag, hvor der ikke blev vasket tøj, gør mindre. Jeg øver mig i at tage det lidt roligt, sætte mig ned med en kop kaffe, trække vejret dybt og falde ned sammen med børnene, når jeg kommer hjem, i stedet for at fare løs med alle opgaverne – og det gør godt, kan jeg mærke, især i en travl tid.

3 kommentarer:

  1. Kære Annette!
    Åh, hvor er det super at læse at du fik prioriteret tid med børnene og afslapning. Og dejligt, at det også har gjort dig godt :-)
    Kender alt for godt til det med at ræse rundt og tro man skal nå det hele og så når man slet ikke der til, hvor man kan slappe af.

    Herligt med kastanjer - dem har jeg altdi godt kunnet li :-)

    Knus Pia

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig hyggeligt ud med kastaniedyr, Annette!
    Jeg kender godt det med at have trang til at ordne alt muligt, når jeg kommer hjem fra arbejde - i stedet for at sætte mig ned og tage det lidt roligt, som du skriver... Det prøver jeg også at øve mig på!

    Jeg glæder mig til at få besøg af Freja et par dage i næste uge : ) Kommer I alle 3 og henter hende lørdag til aftensmad, eller...?

    SvarSlet
  3. Det var rigtig hyggeligt! Og jeg elsker kastanjer!

    Vi vil meget gerne komme alle tre, Helle :o)

    SvarSlet