mandag den 8. marts 2010

Rigdom…

 

Tåget morgen

 

Tågen har sænket sin dyne over vores hvide verden, og jeg bruger fridagen til at rekreere oven på en begivenhedsrig, men dejlig weekend.

Min farmor blev begravet i lørdags – på den smukkeste solskinsdag, med al sneen som en skøn, skøn kulisse. Det var trist og sørgeligt, men også en rigtig god dag. Vi stod sammen om at forrette begravelsen – min fætter var præsten, min lillebror kirkesanger, min far var bedemand og jeg selv spillede til begravelsen. Det føltes rigtigt godt, at det var os, der kendte og holdt af min farmor, der var sammen om at gøre det så smukt og godt som muligt. Og så er det guld værd, at vi er en familie, der tør vise vores følelser. Det er helt i orden at græde sådan en dag (og alle andre dage) – også selvom hun var meget gammel og senil. Der blev uddelt knus i massevis, og hvor var det godt bare at være sammen, og udveksle minder og gode grin mellem tårerne.

Derudover har weekenden budt på masser af inspiration til korarbejdet, skønne, skønne stunder med de dejligste venner, snak, grin og alt, alt for lidt søvn. Men hvad gør det – når man så kan sidde her på sin fridag og tage det stille og roligt – og bare føle sig så ufatteligt rig…

2 kommentarer:

  1. Du skriver bare så fint og rørende om Jeres afsked med din farmor.

    Jeg vil ønske dig en rigtig dejlig solskinsmandag ;-)

    SvarSlet
  2. Mange tak, Jeannette Mariae :o)
    Rigtig god tirsdag til dig ;o)

    SvarSlet