søndag den 25. april 2010

Klip-klip

 

 Lavendel

 

Jeg gjorde det – tog havesaksen og studsede hele lavendelhækken. Ikke så langt nede, som de tidligere ejere har forklaret, at de gjorde – det turde jeg ikke. For jeg har læst mig til, at der skal være skud under klippestedet, og de sad altså ikke så langt nede… Men studset blev de, og sikke en duft, der strømmer ind i næseborene, mens man sidder der i sollyset og klipper. Uhmmmm…

 

Afklip

 

Solen og varmen har gjort havedagen helt fantastisk – vi har stornydt det, og en kop kaffe og lidt solslikkeri blev det også til.

I de næste dage må både have, familie og blog passe sig selv, for jeg pakker sydfrugterne og tager på det årlige årsmøde for konservatorieuddannede organister. Tre skønne dage, med luksus forplejning på hotel, i dejligt selskab med de bedste og sødeste kolleger, med nørderi, masser af inspiration og fest med fest på, for det er organister også gode til. Det bliver SÅ godt!

4 kommentarer:

  1. Helle Nørgaard Nielsen25. april 2010 kl. 20.11

    Jeg har også været i haven det meste af dagen i dag - skønt vejr : )
    Jeg klipper altid mine lavendler helt ned - de kan sagtens tåle det og kommer igen år efter år!

    SvarSlet
  2. Ja, det har været fantastisk i dag, Helle :o)
    Det kan jo også være, at vores sagtens ville kunne klare mosten, men jeg har det nu godt med at være en smule forsigtig ;o)

    SvarSlet
  3. Kære Annette!
    Jeg håber virkelig at du nyder dagene i fulde drag - jeg ved jo at det er noget du bare ser frem til hvert år.

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  4. Du kan tro, jeg nød, Pia - det var lige så godt, som det plejer at være :o)

    SvarSlet