søndag den 6. marts 2011

Fyldt…

 

 

DSC04965

DSC04967

 

En fantastisk forårs-søndag-eftermiddag i ro og mag i familiens skød fuldender en dejlig weekend.

Jeg har været på kursus hele weekenden. Her i byen dog, så jeg har sovet og indtaget min morgenmad hjemme, men heller ikke meget mere end det. Og da resten af familien også har haft travlt med deres, har huset set ud derefter. Så jeg havde faktisk regnet med, at fridagen i morgen skulle bruges på at få ryddet ud i kaos. Og hvor fantastisk var det så lige at komme hjem til et hus, der var som blæst. Mand og børn havde været i gang i formiddag, og jeg kunne bare dumpe ned og nyde at være sammen i omgivelser, der gav ro i sjælen.

Og ro er tiltrængt, for jeg er bombarderet med indtryk! Kurset handlede om unge stemmer og kom omkring områder som babysalmesang, inspiration til korprøven, sangundervisning og kropsbevidsthed. Fantastisk inspirerende, og der er meget at fordøje bagefter. Networking var der også tid til, vi var en blandet flok af organister, sangpædagoger, musikpædagoger, kirkesangere, musiklærere i folkeskolen og korledere, og der var meget forskellig erfaring at udveksle. Og som altid var det skønt at møde gamle kendinge og stifte nye bekendtskaber.

Og dejligt at komme hjem til familien igen.

 

DSC04994

 

Efter en tur i haven med sol på, trak vi ud i udestuen og hyggede med fastelavnsboller, og nu har jeg siddet i gyngestolen med strikketøjet, ladet mig bage igennem af solen og ladet tankerne fare.

Foråret er så hjerteligt velkommen – og det er en fridag i morgen også…

 

DSC04961

 

PS. Billederne af de skønne vibeæg er fra før, Felix af en eller anden grund bestemte sig for, at de skulle dø – det var kun med nød og næppe, vi fik dem reddet fra den visse fortæringsdød, og de står nu knap så strunke som før…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar