mandag den 27. september 2010

Kreativt

 

 

Emils værk

Emils værk

 

Jeg elsker, at mine børn går på en skole, hvor det kreative er prioriteret højt. Hvor de får gode muligheder for at udfolde sig, gode materialer og gode råd, hvor de får en masse viden om forskellige kunstnere og stilarter, lærer at observere og analysere, og bliver udfordret til at gøre stilen efter. Hvor der er en meget kreativ lærer, der har det som sin mission at give børnene lysten til at bruge deres kreative sans – den som alle har, og som altid kan udvikles, hvis bare man har lysten.

Og så elsker jeg, at de kommer hjem med ting, som jeg rent faktisk har lyst til at stille frem eller hænge op – også fordi jeg synes, de er totalt fede, og ikke “kun” fordi mine børn har lavet dem.

 

Et skønt syn lige der på trappen

3 kommentarer:

  1. Jeg er helt vild med de malerier! Det ligner næsten ikke noget et barn har tegnet. Er der tænkt nogle tanker bag det nederste maleri? Eller er det bare malet frit fra leveren?

    SvarSlet
  2. Wow, jeg er specielt helt vild med det nederste af de to malerier - det er virkelig gennemført i sin stil og sit udtryk.
    Kan godt forstå, du gerne har Emils malerier hængende på væggene.
    God dag til dig.

    SvarSlet
  3. Jeg er også særligt vild med det nederste billede. Det er en imitation af en kunster, hvis navn jeg ikke kan huske - vistnok Heidi E. eller noget i den stil ;o)
    Emil har fortalt mig om, hvad der er typiske elementer i hendes malerier - de store munde, togskinner af en art og slanger - så det er ikke frit fra leveren, men motivet er Emils eget.

    SvarSlet