fredag den 12. februar 2010

Cookies på en kold vinterdag

 

Cookies

 

Til den søde tand, til en varm kop kaffe, til sidebenene (som om de trænger!), til Disney Sjov, til vinterferien, til hygge med vennerne – bringer jeg her, på efterspørgsel, opskriften på de lækreste cookies.

Dejen blandes af:

250 g blødt smør

125 g sukker

250 g mørk farin

2 æg

2 tsk vanille

1 tsk natron

350 g mel

250 g chokolade

100 g valnødder

Placeres i klatter med et par skeer (på bagepapir, hvis man er doven som jeg), og bages i 9-10 min. v. 200°, til de er lige, som de skal være – sprøde i kanten, og lækkert seje i midten.

Af hensyn til min valnøddeforskrækkede familie, halverer jeg mængden af valnødder og tilsætter dem kun i halvdelen af dejen – og så er kunsten bare at holde styr på, hvad der er med, og hvad der er uden nødder… – og at holde fingrene i ro, når kagedåsen er i nærheden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar