fredag den 26. februar 2010

 

Tø

Tø

 

Nu er jeg ikke kendt for at være stille særligt længe ad gangen, så det må vist være pause nok for denne gang… ;o)

Freja havde lidt ondt i maven i morges (uden dog at være rigtigt syg) – jeg havde et stort behov for øve orgel, før en koncert, jeg skal spille på torsdag (og Brian havde vigtige møder). Så vi indgik et kompromis – Freja blev sendt i skole, jeg skyndte mig hen for at øve superkoncentreret i kirken – og så måtte de ringe efter mig, hvis mavepinen blev værre. Det gjorde den ikke, så jeg har fået øvet supergodt, og er helt høj over det. Til gengæld lovede jeg at hente Freja lige efter skole, så nu har vi en lang, skøn eftermiddag herhjemme. En ren win-win-løsning.

 

Tø

 

Da vi kom hjem, tog vi kameraet med om i haven for at kigge efter spirer. Dem fandt vi nu ingen af, men masser af spirende forår var der i luften, som pludseligt er helt anderledes mild. Snegrænsen flytter sig langsomt, men sikkert – man kan begynde at ane lidt af jorden under buskene hist og her.

 

Tø

 

Soppende krukker blev tømt for vand, lidt affald blev taget med, og midt i det hele opdagede jeg en smule kriblen i fingrene. En vågnende interesse for haven – jeg havde næsten troet, at den aldrig ville vende tilbage, men den har bare sovet sin vintersøvn, og nu ved jeg, at den vender tilbage med fuld kraft en skønne dag.

Jeg må vist hellere få bestilt nogle sommerblomster…

 

Tø

4 kommentarer:

  1. Det er nok litt mer snø her hos oss ;) Så godt du fikk øvd, lykke til med konserten! Ha en fin helg!

    SvarSlet
  2. Det er dernede under sneen og når først den er væk går det stærkt. Her de sidste tre dage har det nærmest været eksplosivt i min have og jeg tror nærmest vi havde mere sne end jer. Prøv også at kikke efter alle de grønne knopper, jeg fandt en masse da jeg var ude at lede i dag. Masser af forårs kram til dig. Jeg glæder mig sådan til at følge med i din nye have.

    SvarSlet
  3. Det er bare så dejligt at kunne skimte forårets komme nu. Mine fingre kribler også efter at rode i jorden, plante ud i drivhuset osv. God søndag til dig.

    SvarSlet
  4. Ja, I har da vist en smule mere, Sylke ;o) Og her titter der mere og mere frem af, hvad der gemmer sig under sneen.
    Tak for det - ja, det var skønt at få øvet.

    Jeg glæder mig også sådan til at se alting vælte frem, Marina - vi har masser af knopper i haven, og jeg er så spændt på at følge det hele. Tak, og masser af kram tilbage til dig!

    Det bliver SÅ godt, junopigen :o)

    SvarSlet