tirsdag den 2. februar 2010

Snefnug ude og inde

 

 Snefnug

 

Mens sneen væltede ned i kaskader, der dog ikke lukkede denne del af landet, har vi pyntet op med indendørs snefnug.

 

Snefnug

 

Idéen har jeg fra Marina, der er leveringsdygtig i masser af kreative idéer til pynt, traditioner til års- og højtiderne og hygge og hjertevarme på sin livsglade blog.

Så mens yndlingssøster stadig var her i går, satte vi os sammen med børnene, med mellemlægspapir og sakse, foldede, klippede og morede os med at se de fantastiske snefnug åbenbare sig, når vi foldede kunstværket ud. Utroligt, hvad et par klip kan blive til – jeg blev helt grebet af det.

 

Snefnug

 

I aftes fik fnuggene en tur med strygejernet, og i mangel af fancy spraylim, fik de en lille klat limstift, og så må jeg leve med rengøringen til den tid.

Jeg kunne forøvrigt også hurtigt blive grebet af computerversionen, men det vil jo aldrig komme på højde med at klippe selv…

 

Snefnug

8 kommentarer:

  1. Hvor er de dog smukke - jeg kan godt forstå, du blev grebet af det : )

    SvarSlet
  2. Og de er ikke engang svære, Helle - den største kunst er at folde rigtigt, inden man klipper :o)
    De bliver helt sikkert til flere!

    SvarSlet
  3. Hold da op, de er godt nok flotte nogen af dem du har lavet! Jeg er imponeret. Jeg har også lige hængt mine op herhjemme. Det ser virkelig godt ud op mod sneen og solen :o)

    SvarSlet
  4. Næsten lige så flotte som dem, du har lavet, Miriam ;o)
    Det er virkelig noget hyggeligt vinterpynt! Måske klipper jeg nogle flere...

    SvarSlet
  5. Sikke nogle flotte snefnug. Var det nemt nok for børnene at klippe dem?

    Knus Pia

    SvarSlet
  6. Det var faktisk mest min søster og jeg, der klippede, Pia - Freja har lavet den med de små huller, og det forunderlige er, at næsten lige meget hvordan man klipper, bliver de flotte, når man folder dem ud.
    Vi hjalp med at folde, og så er det faktisk ikke svært, hvis finmotorikken er nogenlunde i orden - madpapiret er tyndt, så det er ikke svært at klippe igennem. Bruger man mellemlægspapir, bliver fnuggene små, og det kan måske være svært for små fingre - man kan også bruge bagepapir og få større fnug.

    SvarSlet
  7. NØJ hvor blev jeres snefnug flotte og de ser fantastiske ud der på ruden. Jeg er rigtig glad for at I kunne bruge vejledningen for jeg synes selv jeg kom på nogle gode ider i forhold til de navisninger man ellers ser. Amrikanerne har noget særligt papir de bruger og de klipper også tit i kæmpe kaffefiltre, men vi har jo ikke den slags papir elelr så store kaffefiltre og derfor tænkte jeg at madpapiret der kan stryges og er nemt at arbejde med var oplagt. Vi har før klippet i hvidt kopi papir men det synes jeg ikke er rigtigt godt. Min datter på fire klippede mange snefnug men til hende sagde jeg at hun bare skulle klippe små trekanter ind i siderne. Derfor blev hendes ikke så snefnug agtige men de var stadigt meget fine synes jeg.

    SvarSlet
  8. Marina, jeg nyder hver dag de hyggelige snefnug på ruden, og håber vi snart klipper nogle flere :o) Det er så hyggeligt, enkelt og sjovt for både børn og voksne, ikke mindst fordi sværhedsgraden kan varieres efter fingerfærdighed. Det fungerer rigtig godt med madpapir, og jeg kan godt lide det sarte udtryk, de får.

    SvarSlet