torsdag den 23. december 2010

Fri leg med pling bing

 

 

DSC03945

DSC03950

 

Årets julekort er forhåbentligt fordelt i de udvalgte brevsprækker, så nu får de allernådigst lov at komme ud i offentligheden her. Nogle overraskelser skal der jo være plads til i denne tid…

Jeg er af den gammeldags slags (på flere punkter…) og sværger til postomdelte julehilsner. Jeg bliver selvfølgelig også glad for dem, der kommer på mail – det er altid dejligt at få en hilsen – men det er altså noget særligt, når de dukker op blandt de mere kedelige rudekuverter og reklamer. Selv de mailede julehilsner bliver printet ud, så de kan hænge i min julekort-snor, og så jeg kan sidde og læse dem hvor og når jeg vil. Sådan er jeg nu engang…

Og derfor hygger jeg mig også med at kræse for de kort, vi sender ud. Til gengæld er indholdet ikke håndskrevet, for vi har vores egen småskøre stil, når vi skriver side op og side ned om året der gak, set fra vores hjørne af verden. Så en computerskrevet afhandling (mestendels Brians værk), puttet ind i gammeldags, håndlavede kort (som er mit bidrag til projektet).

 

DSC03952

 

Jeg har leget med farver og stjerner, kraftigt inspireret af Rie Elise Larsen (papiret er fra hendes stilsikre hånd), skønne pailletter er tilført med løs hånd, en tur med symaskinen fik jeg ideen til hos Lis, og en gang glimmer og et stempel gav det sidste touch til herligheden. Jeg er rigtigt godt tilfreds, og der er masser af pailletter tilbage til mange timers fri leg. Skønt!

5 kommentarer:

  1. Dejlige julekort! Du har ret I, at der er noget helt særligt ved at få et kort med personlighed bragt med snailmail. God jul herfra. :-)

    SvarSlet
  2. Kære Annette!
    Jeg takker for, at der var et eksemplar, der fandt vej til vores postkasse :-)
    Og ja, det er dejligt at få julehilsner i sin postkasse - desværre er der ikke overskud til sådan et projekt fra vores side. Så jeg vil ønske dig og din dejlige familie en rigtig glædelig jul :-)

    Stort knus fra Pia

    SvarSlet
  3. Helle Nørgaard Nielsen23. december 2010 kl. 19.50

    Jep, jeres julekort er nået frem i dag hos mig, så det er jo perfekt!
    Det er altid fascinerende at se, hvad I nu har fundet på i år - og jeg er endnu ikke blevet skuffet : )
    Tusind tak for jeres fine og indholdsrige julehilsen!

    SvarSlet
  4. Skønne, og personlige julekort :-) De må bestemt bringe glæde, rundt omkring i postkasserne :o)

    SvarSlet
  5. Tak, Erika, og rigtig god jul til dig!

    Pia, det forstår jeg godt - man skal jo heller ikke slå knuder på sig selv. Men mange tak for dine ønsker, og rigtig glædelig jul til jer!

    Selv mange tak for din hilsen, Helle, og for de søde ord :o)

    Det håber jeg, Therese :o)

    SvarSlet