lørdag den 18. december 2010

Når der regner ferie på børnene…

 

 

DSC03866

 

Juleferien er skudt i gang, og det er skønt! Ja, det er jo altså ikke fordi, jeg har ferie – der er lissom ikke noget, der hedder juleferie, når man er organist. Men jeg føler også, at det drypper lidt på mig. Jeg kan også sove lidt længere om morgenen, madpakker er et begreb, jeg vil nyde at glemme et par uger, og det giver lidt mere ro herhjemme, når børnene ikke skal ud af døren, ikke skal lave lektier osv.

 

DSC03822

 

Som altid var det vildt hyggeligt at være til afslutning på skolen. Med morgensang, hygge i klasserne og samling i gymnastiksalen for alle, med forskellige indslag. I år var det Frejas klasse, der indledte seancen med at gå med tændte lys til det store juletræ, mens de og vi sang “Nu tændes tusind julelys”. Det er en smuk tradition, og de er så søde, de små børn, som de går dybt koncentrerede med hver deres lille lys. Som altid var der også masser af danse- og musikindslag, og det er en fornøjelse at opleve de engagerede elever og lærere.

Emil kom hjem med feber i torsdags, holdt sofaen i går og var heldigvis frisk nok til at komme med i dag – lidt klatøjet, men klar nok i hovedet til at holde rytmen ved trommerne…

 

DSC03812

DSC03863

 

Imens dalede sneen udenfor, og da vi kom hjem, blev wii’en støvet af. Den har ellers tilbragt en tid i glemsel, men det er som om, en påbegyndt juleferie gav minder til sidste år, hvor wii’en kom til familien juleaften. Den må meget gerne komme på banen igen, hvis man spørger mig.

Det er ganske vist, det ER (næsten) jul…

2 kommentarer:

  1. Det er da tidligt de holder juleferie - her er der først ferie fra onsdag middag og for mit vedkommende onsdag kl. 16 - og det er tiltrængt :-)
    Hvor ser Freja stor ud, der hvor hun går med sit lys. God idé med wii'en - glæder mig til at vi juleaften får sådan en, schyss, sig det ikke til nogen......

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Det er dejligt tidligt, Pia! Kan jeg jo sagtens sige, fordi vi kan flexe, har børn, der gerne vil være alene hjemme, og ikke har de store problemer med den manglende pasning i næste uge.
    Men jeg nyder den ro, der falder over familien med den tidlige ferie - og synes, det er så hyggeligt at have afslutning på en lørdag.

    Wii'en kan du godt glæde dig til! Jeg synes, det er sjovt - har bare ikke været god til at prioritere det i hverdagen. Og så var det dejligt, at Freja selv fandt på at støve den af i dag.

    SvarSlet