mandag den 10. januar 2011

Sokker, sokker, sokker…

 

 

DSC04298

 

Det’ skønt at vær’ en sok! Når bare man er to, så går det nok.

Hvis man har børn, der var til Sigurd, mens hans bjørnetime var på sit højeste, har man sikkert uden de store anstrengelser melodien på hjernen resten af aftenen… ;o)

Hulmønsteret har jeg fra Familiejournalen, men sokkerne er strikket fra tåen og op ud fra Pernilles udførlige og meget pædagogiske vejledning. Det smarte ved at strikke nedefra er, at man nemt kan justere længden på sokkerne udfra hvor meget garn, man har tilbage. Jeg har valgt at kombinere farveskiftende garn i grønne nuancer med ensfarvet, brunt garn, så farveskiftende ikke bliver så markante. En rigtig god effekt, synes jeg.

 

DSC04299

2 kommentarer:

  1. Helle Nørgaard Nielsen13. januar 2011 kl. 22.59

    Ja, bestemt fine sokker - og jeg kan godt li`, at de ikke er ens i mønsteret : )

    SvarSlet
  2. Det har jeg faktisk (sjovt nok) ikke tænkt over, Helle - det har åbenbart ikke stukket mig i øjnene, at de ikke er ens ;o)
    Men jeg er også rigtig godt tilfreds med dem.

    SvarSlet