fredag den 28. januar 2011

Uskemalagt

 

 

DSC04520

 

Mmmm, duften af hyacinter fylder stuen, og på mit sofabord står et lille stykke forår – de yndigste små, hvide perlehyacinter, klar til om lidt at folde sig ud.

Ved siden af mig står en krus kaffe, og i mit indre bærer jeg bevidstheden om, at dagen i dag er helt og aldeles uskemalagt. Hvis der ellers fandtes sådan et ord. Men det gør der nu. Uskemalagt, det er, hvad den er. Med opgaver, ja, men ingen klokkeslet, der skal følges, og derfor vil jeg tillade mig at tage en morgen med god tid og ro i maven.

I morgen skal jeg på kursus og skal derfor lige så tidligt op som resten af ugens dage, så det er også helt nødvendigt at tage en stund med ingenting.

Aaaahhh…

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en dejlig dag og lige om ikke ret længe bliver det forår. JUBI.

    SvarSlet
  2. Marina, dagen blev en anden, end jeg havde tænkt - men god var den alligevel :o)
    Og foråret pibler lige om lidt...!

    SvarSlet