søndag den 16. maj 2010

Efterårsdag i maj

 

Uldsokker på fødderne, varm kaffe i koppen og stearinlys på bordet. Det er sagen på sådan en råkold efterårsdag. Og så er der jo bare lige det aber dabei, at vi ikke skriver oktober, men maj. Og ærligt talt godt snart kunne bruge lidt varme og sommerlige dage. Men når det nu skal være, så er regnen meget tiltrængt i haven. Og hvad er så mere oplagt på sådan en efterårsdag, end at sætte hinanden stævne i kælderen og få gjort noget ved alt rodet dernede. Ja, jeg kunne egentlig komme i tanker om mange andre ting, men en gang imellem bliver man nødt til at tage sig sammen, hvis ikke rodet skal vokse os over hovedet.

Og så er det bare meget nemmere og sjovere, når man er to. Vi fik gjort kål på flyttekasser, der manglede udpakning, på ting der ventede på sortering, og på alt det skrammel, der samler sig, når man er en familie, der ikke er for god til at få ryddet op i krogene, når hverdagen suser forbi. Kælderrummet er slet ikke til at kende – det bliver en fryd, de næste gange, jeg går igennem med vasketøjet, og jeg bliver nok også nødt til en gang imellem at stikke næsen derind, bare lige for at se…

Nu kan jeg med god samvittighed læne mig tilbage og nyde flammernes knitren. Ja, okay, en rigtig brændeovn havde været nummer et sådan en dag, men det er da meget sjovt, at man kan finde 10 minutters fireplace på youtube…

 

2 kommentarer:

  1. Nu er et garderobeskab nok ikke nær så stort som sådan et kælderrum, Annette - men fornemmelsen er helt den samme. Jeg har også været nødt til liige at stikke næsen ind og bare nyde de nette stabler og rækker - udelukkende af tøj der ren kan bruges og bliver det ... så jeg nyder også den knitrende brændeild, mens jeg læner mig tilbage på laurbærrene :-D

    SvarSlet
  2. Et cetera, det er den rene fryd, om det så er garderobeskab eller kælderrum - og faktisk er arbejdet ikke så stort, som det synes, inden man går i gang.
    Jeg tror ikke på feng shui, men princippet med at få ryddet ud og skabt rene linier giver mig en næsten fysisk tilfredsstillelse - det er som om, man kan trække vejret mere frit, så faktisk skulle jeg tage mig sammen lidt oftere ;o)

    SvarSlet