lørdag den 2. oktober 2010

Lørdagsro

 

 

Folklore

 

I gamle dage var det manden, der gik på jagt, mens kvinder og børn blev i det trygge hjem. Nu om dage er det ofte kvinder og børn, der tager på forsyningstur i det pulserende og trættende handelsliv for at skaffe tøj på kroppen. I dag blev børnene næsten rustet til vinter, bøger er lånt på biblioteket, og vi sidder og puster ud efter den vilde jagt.

Der hersker en salig stille ro, Emil sidder med en pelsklump inden for rækkevidde og bliver (endnu) klogere på 2. verdenskrig. Eneste lyd, der høres, er min klapren i tastaturet og Freja, der lejlighedsvist læser højt, mens hun leder efter Holger og Flunkerne.

Når jeg ikke lige sidder ved tastaturet, hygger jeg mig med de allersidste striber. Jeg kommer til at savne de striber – men jeg glæder mig vildt til at bruge den trøje! Inden jeg kommer så langt, skal den lige have en tur med saksen (skrig!!!), men der er ikke langt til vejs ende…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar