søndag den 10. oktober 2010

Stilhed efter storm

 

 

Dahlia, lidt træt i kanterne

 

- men en storm af den gode slags, vel at mærke.

Vi har haft besøg af hele min store, glade, skøre, snakkesalige, sangglade og dejlige søskendeflok og co. i weekenden. Det har været et par dage i højt gear, især for os, der stod for forplejningen – der har været nok at rive i og forholde sig til, men vi har også i den grad nydt at være sammen igen.

Og nu er det også helt ok, at vi er lidt flade…

Hver ting til sin tid – jeg elsker, når de er her og fylder huset til sidste kvadratmeter, og jeg nyder roen og stilheden, når sidste mand er kørt. Måske nyder jeg især, fordi jeg ved, at der kun går en uge, før vi ses igen til min fars 60 års fødselsdag. Jeg savner nemlig meget, når der går for længe mellem, at vi ses.

Men nu nyder vi bare stilheden…

Rydder lidt op hist og pist, samler legetøj op, mens jeg smiler lidt for mig selv over min nevø, der har hygget sig med Emils hengemte biler. Forbereder lidt nemt aftensmad og tænker, at aftenen nok bliver tilbragt tilpas henslængt i sofaen.

Med hovedet fyldt af weekendens samvær, der gør godt i hele systemet…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar