fredag den 29. oktober 2010

Ni…

 

 

9 år

DSC03046

DSC03047

Beklager den forringede billedkvalitet – morgenlys er ikke, hvad det har været…

For stor til Barbie og dukkestel. Forlængst vokset fra alt med lyserødt og flæser. Men heldigvis ikke for stor til at sidde på skødet, holde i hånd og smutte ind under sin mors dyne, når man vågner alt for tidligt på sin fødselsdag.

Ikke for stor til at være spændt, så hænderne dirrer, når gaverne pakkes op, og slet ikke for stor til at have talt ned til denne dag i ugevis.

Så gammel, at veninderne betyder rigtigt, rigtigt meget, men ikke ældre, end at den trygge base derhjemme er altafgørende. Stadig noget genert og utryg ved det ukendte, men med ben i næsen og sine meningers mod, når hun er tryg. Med en personlighed, der vokser mere og mere frem og bliver sin egen…

Hjerteligt tillykke med dagen, min kære, lille, store pige!!!

7 kommentarer:

  1. Stort og hjerteligt tillykke med Freja - håber fødselsdagsfejringen bliver en succes :-)
    Håber der er tid til at smække benene op, når det bliver aften.

    SvarSlet
  2. Kære Annette.
    TILLYKKE med din datter!
    Jeg sidder og bliver helt rørt - du sætter ord på og det tilmed på skrift. Det er så skønt, at du gør det! TAK fordi du sætter tid af til at dele dine tanker med os herude.
    Mange varme hilsner fra Tove
    PS. (som endelig tog sig sammen til at skrive en kommentar (læs: fandt ud af)

    SvarSlet
  3. (Hmm jeg havde skrevet en kommentar tidligere i dag, men den er ikke kommet frem.. Prøver lige igen:)
    Fantastiske billeder af en fantastisk pige. Jeg blev helt rørt af de ord du har skrevet om hende. Jeg føler mig helt gammel, men det første jeg tænkte var: de bliver alt for store de kære små.

    SvarSlet
  4. Helle Nørgaard Nielsen29. oktober 2010 kl. 16.56

    Selvom morgenlys ikke er, hvad det har været, fejler motivet jo ikke noget - udtryksfulde ansigtsudtryk!
    Og hvor er hun da køn : )

    Her breder der sig også en god portion af rørtheden...
    Hjertelig tillykke med jeres kære, lille, store pige!!

    SvarSlet
  5. Tillykke med din smukke skønne Freja, den store lille pige, der står og vipper der på kanten til teen-livet.

    Det sker ret tidligt nu til dags, synes denne her gamle tante.

    At mærke en forældres kærlighed her gennem skærmen er en dejlig og hjertevarm oplevelse, tak for den, Anette.
    Og god weekend med fødselsdagsfejring og gæster...

    SvarSlet
  6. Stort tillykke med din pige, sikke smukke ord, så fulde af kærlighed.
    Jeg har fulgt med et stykke tid og næsten læst helt tilbage til begyndelsen og jeg synes bare din blog er skøn og dejlig.

    SvarSlet
  7. Tusind tak, allesammen for jeres søde kommentarer, jeg bliver helt varm om hjertet af jeres dejlige ord!

    Vibeke, festen var lige, som hun ønskede sig, og du kan tro, vi smækkede benene op i aftes - og de trængte... ;o)

    Mange tak for dine ord, Tove - velkommen her, jeg er glad for, at du skriver :o)

    Miriam, vi kan hurtigt blive enige om, at hun bare er dejlig :o) Jeg bliver lidt bekymret, når DU føler dig gammel - hvor efterlader det så mig?! Men ja, det går bare så hurtigt!

    Og jeg kan da også kun være enig med dig, Helle - hun er meget køn :o)

    Anne, en halvgammel tante som jeg synes også, det sker alt for tidligt - men heldigvis er der også stadig et stort legebarn gemt i hende - og det bliver der forhåbentligt ved at være...
    Tak, og god weekend til dig og dine :o)

    Velkommen, Malene og tusind tak for din dejlige ros :o)

    SvarSlet