torsdag den 25. november 2010

Julebling for alle pengene…

 

 

DSC03398

DSC03405

 

Den (eller rettere de!) store julekasse(r!) er fundet frem, og indholdet er fordelt med rund hånd i alle kroge og på hver en ledig plads. Jeg elsker det! Jeg elsker at gense de gamle elskede ting og det nye, der kom til sidste år. Noget må falde for smag, der skifter gennem tiden, noget kommer op på børnenes værelser, og noget bliver bare stille og roligt pakket ned igen. Et kort øjeblik får jeg en klaustrofobisk følelse af, at der hænger tingel-tangel overalt, men det er kun et øjeblik, indtil tingene har fundet sin plads, og helheden gør godt. Jeg har brug for lys, glimmer og rigeligt pynt i denne mørke tid.

 

DSC03395

 

Lidt nyt er der også kommet til i år (og jeg vil ikke garantere, at der ikke kommer mere) – jeg er svær at styre på syv tønder land, når jeg forvilder mig ud i julehandelen, for der er så meget, der ikke er til at stå for. To søde og farvestrålende fugle, og bling-bling-perler i form af et hjerte og en stjerne fandt vej til kurven i går. Køkkensnoren er en idé, der undfangede sig sidste år, og jeg elsker den allerede. Den hænger tværs hen over køkkenvinduerne med det kitchede og farvestrålende pynt. Snoren er fra gemmerne, den er turkis, og det kunne ikke være bedre!

Den skal nok sprede rigeligt med godt julehumør i de mange timer, jeg forventer at tilbringe ved køkkenbordet i den næste måneds tid…

 

DSC03401

Ingen kommentarer:

Send en kommentar