fredag den 19. november 2010

Tyvstart

 

 

DSC03341

 

Guirlander i lange baner. Snedrys i massevis. Stjernestrimler og flettede hjerter. Julesalmer og Last Christmas. Pasta, kødsovs og gnavegrønt. Den Lilla Møghætte og pulven. Og til slut Nanny McPhee med slik, popcorn og clementiner.

Det var i korte træk en lang, men god aften i selskab med kirkens to kor. Godt tyve piger (og en dreng!) mellem 8 og 17 år har storhygget og taget forskud på julerierne. Jeg har hygget med, men er også temmeligt flad efter sådan en aften, hvor man helst skal kunne være 20 steder på en gang. For spørge- og fortællelysten er stor, nogle vil gerne lære at flette stjerner, andre skal have tråd i pynten, en konflikt skal løses, nogle har kærestesorger at dele, og nogle vil bare gerne give en lille sød overraskelse i form af et kærligt julekort til korlederen.

Hvor er jeg glad for alle mine korpiger (og -dreng!) – og hvor er jeg glad for at finde hjem til min sofa. Nu sidder jeg mutters alene og prøver på at lande. Det tager tid at finde hvilepulsen, men jeg har weekenden for mig. En friweekend er begyndt, endda en helt uden børn. Brian er kørt et smut til Århus, hvor børnene skal tilbringe weekenden. To gange om året prioriterer vi helt fast at holde børnefri weekend, for ligesom det er vigtigt at have tid sammen med børnene, ligeså vigtigt er det at dyrke tosomheden. Ligenu må jeg indrømme, at jeg savner mine børn, for det blev ikke meget, vi sås i dag. Men jeg vil også nyde at bruge tid på bare at være os.

Rigtig god weekend til jer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar